Video downloaden

JB707
Topic Starter
Berichten: 35

Video downloaden

#1 , 19 okt 2011 17:57

Ik download geregeld eens een video's van de laatste films / series online.

Geen wereldschokkend nieuws dus, maar loop je enig risico indien je dit download met de computer van je zaak (en het daarna op een harde schijf zet en verwijderd)?

Momenteel download ik via dezelfde internetverbinding, maar enkel met mijn laptop (niet op de zaak), maar 't zou makkelijker zijn om via de PC dat te doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Carlo
Berichten: 72

#2 , 19 okt 2011 18:23

ik denk niet dat je baas daarmee akkoord zou gaan.
U denkt een film te downloaden, maar besmet misschien het systeem of veroorzaakt daarmee een crash
Indien het netwerk op je bedrijf gemonitord wordt, zal degene die instaat voor de communicatie/ICT, zeker op de hoogte zijn.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 19 okt 2011 20:37

Moest dit bij ons worden vastgesteld ... dan mocht u onmiddellijk de vacaturebladen beginnen te raadplegen; bij u thuis op uw eigen pc uiteraard.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 19 okt 2011 22:46

Idd ontslag om zwaarwichtige redenen met nog een strafrechtelijke claim bovenop.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 21 okt 2011 10:33

“Art.1.§ 1. Alleen de auteur van een werk van letterkunde of kunst heeft het recht om het op welke wijze of in welke vorm ook , direct of indirect, tijdelijk of duurzaam, volledig of gedeeltelijk te reproduceren of te laten reproduceren...Art.22.§ 1. Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen :...5° de reproduktie van geluidswerken en audiovisuele werken gemaakt die in familiekring geschiedt en alleen daarvoor bestemd is...”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

‘maar loop je enig risico indien je dit download met de computer van JE zaak’

Dit is niet verboden indien de reproductie geschiedt in familiekring en alleen daarvoor bestemd is.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Redrum
Berichten: 574

#6 , 21 okt 2011 10:46

“Art.1.§ 1. Alleen de auteur van een werk van letterkunde of kunst heeft het recht om het op welke wijze of in welke vorm ook , direct of indirect, tijdelijk of duurzaam, volledig of gedeeltelijk te reproduceren of te laten reproduceren...Art.22.§ 1. Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen :...5° de reproduktie van geluidswerken en audiovisuele werken gemaakt die in familiekring geschiedt en alleen daarvoor bestemd is...”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

‘maar loop je enig risico indien je dit download met de computer van JE zaak’

Dit is niet verboden indien de reproductie geschiedt in familiekring en alleen daarvoor bestemd is.
Het moet dan wel op geoorloofde wijze openbaar gemaakt zijn. De vraag hier is welk 'risico' de OP in zijn initiële post precies bedoelt.

Franciscus
Berichten: 38613

#7 , 21 okt 2011 12:32

Ik dacht dat een handelszaak geen familie had. :D

JB707
Topic Starter
Berichten: 35

#8 , 09 nov 2011 15:56

“Art.1.§ 1. Alleen de auteur van een werk van letterkunde of kunst heeft het recht om het op welke wijze of in welke vorm ook , direct of indirect, tijdelijk of duurzaam, volledig of gedeeltelijk te reproduceren of te laten reproduceren...Art.22.§ 1. Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen :...5° de reproduktie van geluidswerken en audiovisuele werken gemaakt die in familiekring geschiedt en alleen daarvoor bestemd is...”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

‘maar loop je enig risico indien je dit download met de computer van JE zaak’

Dit is niet verboden indien de reproductie geschiedt in familiekring en alleen daarvoor bestemd is.
Ja, het is dus mijn eigen zaak, ik zit niet als WN ergens een hoop video's te downloaden.

Ik doe dus eigenlijk wat 100.000'en andere Belgen doen, af een toe een filmpje downloaden om dit s'avonds in de zetel te bekijken. Wordt niet verkocht, doorgegeven of eender wat.. Dan is dit dus geen probleem?

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 09 nov 2011 17:08

De focus van anti-piracy groepen is op verspreiders, niet de afhalers. Wat niet wil zeggen dat u geen risico loopt (er zijn er ook die eens met de Lotto winnen..).

Als eigen baas bent u natuurlijk vrij om te doen wat u wenst tijdens uw werkuren.

Terug naar “Andere”