Vakmagazine publiceert foute foto bij genomineerd toestel

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

Vakmagazine publiceert foute foto bij genomineerd toestel

#1 , 30 dec 2014 20:53

We zijn jaren klant geweest bij de grootste Nederlandse hifi site als winkelier.
Enkele jaren terug hebben wij een uitvinding gedaan, die de hifi wereld op zijn kop kan gaan zetten. We zitten nu in de rol van fabrikant en werken met distributeurs en winkeliers.

Elk jaar publiceert deze site een jaarboek wat je voor 10 euro kan kopen in samenwerking met twee andere Nederlandse hifi bladen.


Recent stuurt deze hifi site een email: u bent genomineerd om deel te nemen aan beste product van het jaar, kan u ons een paar foto's sturen?
We sturen deze foto's per mail, en ze verschijnen op hun site, want mensen kunnen per productcategorie kiezen voor product van het jaar, en ons toestel staat daar dus ook tussen.

En dan gebeurt het: vandaag ontvang ik van een relatie een scan van de relevante pagina in dit boek, waar dan ons toestel hoort bij te staan.

Boven de naam van het toestel staat nu een foutieve foto, niet één van onze foto's, maar een foto van een concurrent uit Korea, waaronder de kop en uitleg staat van ons toestel.


WIj staan net op het punt door te breken met dit toestel in Nederland, en zoeken daar nog winkeliers, maar door deze zware F**** UP van dit magazine, is er nu enkel meer verwarring ontstaan.

We vinden dus dat er imageschade is opgelopen, kunnen wij een rechtzetting eisen? Bvb eisen dat alle mensen die het jaarboek hebben ontvangen, een addendum of rechtzetting ontvangen, of dat dit bij het boek wordt uitgeleverd ?


Stel je voor dat in het VAB boekje er vijf auto's genomineerd zijn als gezinswagen, en dat bvb boven de tekst en uitleg van een Peugeot een Dacia zou staan, wel ik denk dat het boekje dan ook een zaak aan zijn been zou hebben.

Wat kunnen we doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 dec 2014 20:55

Hangt af van de NL wetgeving terzake.
Best advies in NL vragen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 30 dec 2014 21:15

Er zal wel ergens in de kleine lettertjes staan dat drukfouten of andere vergissingen nu eenmaal kunnen voorkomen. Overigens, was het dan beter geweest dat er geen enkele vermelding was geweest over jullie ?

Reclame

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

#4 , 30 dec 2014 21:34

Rechtzetting moet kunnen althans NL recht:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rectificat ... listiek%29" onclick="window.open(this.href);return false;

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 31 dec 2014 10:34

Rechtzetting moet kunnen althans NL recht:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rectificat ... listiek%29" onclick="window.open(this.href);return false;
In een krant is dat eenvoudig te realiseren, en kom je het wel eens tegen, ja. In een jaarboek zie ik dat nog niet gebeuren. En verwar je het niet met een 'recht van antwoord' ?

Sirkii
Berichten: 5460

#6 , 03 jan 2015 17:38

Is je HiFi uitvinding gepatenteerd? Dan kan je bij namaak beginnen procederen als je veel geld hebt om advocaten te betalen maar t duurt jaren en is dus geen oplossing.

Voorts heb je r toch alle belang bij om de correctie zelf zo wijd mogelijk te publiceren op vakfora, etc etc. want je wil verkozen worden tot product van het jaar. Verzorg ook zelf je virale reclame (zelfverspreidend via de sociale media). Staat er al een correctie op de betrokken site?

PS. We zijn eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat je juist uitgevonden hebt dat de WiFi wereld op z n kop gaat zetten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jan 2015 14:02

PS. We zijn eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat je juist uitgevonden hebt dat de WiFi wereld op z n kop gaat zetten.
Ondanks het feit dat het misschien wat off-topic is, ben ik toch ook wel benieuwd naar deze revolutie in de hifi wereld...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#8 , 06 jan 2015 14:07

PS. We zijn eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat je juist uitgevonden hebt dat de WiFi wereld op z n kop gaat zetten.
Ondanks het feit dat het misschien wat off-topic is, ben ik toch ook wel benieuwd naar deze revolutie in de hifi wereld...
2

Terug naar “Andere”