We zijn jaren klant geweest bij de grootste Nederlandse hifi site als winkelier.
Enkele jaren terug hebben wij een uitvinding gedaan, die de hifi wereld op zijn kop kan gaan zetten. We zitten nu in de rol van fabrikant en werken met distributeurs en winkeliers.
Elk jaar publiceert deze site een jaarboek wat je voor 10 euro kan kopen in samenwerking met twee andere Nederlandse hifi bladen.
Recent stuurt deze hifi site een email: u bent genomineerd om deel te nemen aan beste product van het jaar, kan u ons een paar foto's sturen?
We sturen deze foto's per mail, en ze verschijnen op hun site, want mensen kunnen per productcategorie kiezen voor product van het jaar, en ons toestel staat daar dus ook tussen.
En dan gebeurt het: vandaag ontvang ik van een relatie een scan van de relevante pagina in dit boek, waar dan ons toestel hoort bij te staan.
Boven de naam van het toestel staat nu een foutieve foto, niet één van onze foto's, maar een foto van een concurrent uit Korea, waaronder de kop en uitleg staat van ons toestel.
WIj staan net op het punt door te breken met dit toestel in Nederland, en zoeken daar nog winkeliers, maar door deze zware F**** UP van dit magazine, is er nu enkel meer verwarring ontstaan.
We vinden dus dat er imageschade is opgelopen, kunnen wij een rechtzetting eisen? Bvb eisen dat alle mensen die het jaarboek hebben ontvangen, een addendum of rechtzetting ontvangen, of dat dit bij het boek wordt uitgeleverd ?
Stel je voor dat in het VAB boekje er vijf auto's genomineerd zijn als gezinswagen, en dat bvb boven de tekst en uitleg van een Peugeot een Dacia zou staan, wel ik denk dat het boekje dan ook een zaak aan zijn been zou hebben.
Wat kunnen we doen?