Brief van gerechtsdeurwaarder

Deejay
Topic Starter
Berichten: 2

Brief van gerechtsdeurwaarder

#1 , 18 dec 2014 13:35

Beste,

Vorig jaar heb ik voor mijn stand op een beurs, beroep gedaan op een bedrijf die een stand in truss heeft geplaatst.
Voor mij de eerste keer dat ik met dat verhuurbedrijf samenwerkte.
Ik had hem via de chat op facebook aangesproken of hij een truss kon plaatsen op mijn stand, dat kon hij, toen ik de prijs vroeg zei hij dat hij het kon doen voor 300 euro, ik vroeg of dit het totaalbedrag was en hij zei van ja. Nooit is er een contract opgemaakt dus heb ik ook niets getekend.
De dag na de beurs kreeg ik een factuur van 448 euro, toen ik hem over het bedrag aansprak zei hij dat de btw nog niet in de 300 euro zat dat we hadden afgesproken en ook de doeken niet die hij gebruikte om de zijkanten en achterkand dicht te maken, ik zei dat we een totaal bedrag hadden afgesproken van 300 euro en dat hij niet moet afkomen met 448 euro? Ik heb hem dan ook 300 euro overgemaakt op zijn rekening en dan begon hij te dreigen met een rechtzaak voor het resterende bedrag van 148 euro, ik bleef weigeren te betalen omdat we 300 euro hadden afgesproken, dat was via de chat van facebook afgesproken en hier heb ik ook een printscreen van genomen, en ten tweede heb ik nergens getekend, noch voor 300 euro, noch voor 448 euro, dus hij heeft niets op papier, nu kreeg ik een aangetekende brief van een gerechtsdeurwaarder dat ik 15 dagen tijd heb om 236 euro te betalen. Kan hij dat bedrag eisen zonder dat er een contract is opgemaakt en dus zonder dat ik iets heb getekend? Ik heb het bedrag betaald dat we hadden afgesproken en daar blijf ik ook bij, de beurs is al bijna een jaar geleden (eind januari 2014)

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Deejay
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 21 dec 2014 11:50

Niemand?

Ik heb een offerte in handen van 364 euro.
Toen ik op de chat van facebook vroeg wat ik nu moest betalen, 300 euro of 364 euro, zei de zaakvoerder 300 euro en dat heb ik als bewijs ook afgeprint. en na de beurs kreeg ik een factuur van 448 euro, dus stijgt hij na een paar dagen alweer zijn prijs?
Ik weet het, het is geen groot bedrag maar als iemand een prijs maakt daar moet hij zich ook aan houden en ik betaal enkel wat is afgesproken.

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 21 dec 2014 20:18

Dat de offerte zonder BTW is is normaal in offertes tussen bedrijven. Die BTW kan je immers recupereren (tenzij je een Btw vrijstelling hebt). Hamvraag is of de facebookofferte overeenkomt met wat ie leverde ? Zijn er meerleveringen uitgevoerd.

Deurwaarder of incassobureau kan alleen maar dreigen zolang er geen gerechtelijke veroordeling is. Laat je daardoor niet intimideren. Maar is t sop van de discussie wel de kool waard?

Je zou de leverancier een aangetekende brief kunnen sturen dat je akkoord was voor 300€ + btw en dat je als,of de btw bijbetaald (mits ontvangen van factuur met de btw er op)

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 dec 2014 12:18

Even terzijde: Facebook is toch geen tool om bestellingen te plaatsen. Wat is er mis met een gewone bestelbon, eventueel dan nog via mail?

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 22 dec 2014 17:28

€ 300 geeft + btw € 363.
Tussen handelaars is er geen btw vermelding.
Een winkel die ik goed ken heeft zo een reclamefolder zonder BTW gezien alleen voor handelaars.
Daar gebeurt het regelmatig dat handelaars dat ook niet blijken te weten en denken dat het BTW inbegrepen is
En dan hebben we het nog niet over de vermelding van auvibel -reprobel en recupel en andere soortgelijke heffingen

Terug naar “Andere”