Pesterijen ex

Inax
Topic Starter
Berichten: 8

Pesterijen ex

#1 , 20 nov 2014 19:35

Beste,
Wij hebben een vraag mbt een voorval dat zich recent heeft voorgedaan.
Eerst een korte situatieschets: na onze scheiding blijft de ex ons zoeken ivm alles wat met de kinderen te maken heeft. Dit is al jaren aan de gang, desondanks wij goed zijn voor de kinderen en de ex niks hard kan maken. Bij de meeste discussies komt zelfs de politie aan te pas, zo ook het laatste incident. Tijdens een discussie waarbij ik in de deuropening van de wagen van de ex stond is de ex tot 3x toe achteruit gereden waardoor de geopende deur tegen mij kwam. De derde keer hoorde ik dan ook een krak. Desondanks de ex ook naar voor kon rijden, reed de ex telkens naar achter. Ik heb dan ook wijselijk de deur gesloten en ben doorgegaan. De deur kon gewoon gesloten worden en er leek geen schade te zijn. Diezelfde avond ben ik een klacht gaan neerleggen bij de politie ivm voorval dat zich had voorgedaan. Er werd mij toen meegedeeld dat de politie de moment van het voorval toch was langsgekomen om de gemoederen te proberen bedaren. Aan mij werd door de politie op dat moment gevraagd om te vertrekken en later die dag klacht neer te leggen, wat ik ook gedaan heb. Een paar dagen later krijg ik telefoon van de politie met de melding dat de partner van de ex op het politiekantoor is langsgeweest om te vragen wat er kon gedaan worden om de schade door mij te doen betalen. De politie stelde toen vast dat de deur idd niet goed afsloot. Dit was enkele dagen na de feiten en dus niet bewezen dat dit door het voorval kwam. De moment van het voorval heeft de politie hiervan geen notie genomen. De reden hiervan is omdat de ex eigenlijk niet met de wagen mag rijden, omdat zij wegens medische reden van de ziekenkas leeft. Ondertussen heb ik ook een schadeclaim van de verzekeringen gekregen. De ex wil dus dat ik de kosten betaal, desondanks de ex het manoeuvre met de wagen zelf heeft uitgevoerd.
Wat kan ik hieraan doen? Kan de ex zoiets in mijn schoenen schuiven? Uiteindelijk is de ex in de fout gegaan en was ik de zwakke weggebruiker.
En wat kan ik doen aan het feit dat de ex eigenlijk niet mocht autorijden? Hoe kunnen we voorkomen dat de ex nog auto rijdt, wanneer de ex dat eigenlijk niet mag, wetende dat de kinderen dikwijls meerijden.
Aan welke dienst kunnen we hierover uitleg vragen zodanig dat de pesterijen en de stalking stopt?

Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 20 nov 2014 22:12

U bent op het politiebureau geweest om dat te MELDEN dus moet daar een meldingsdocument met een nummer van zijn opgemaakt.
Men kan nagaan welke politieambtenaren toen met u gesproken hebben of uw kan die aanwijzen.
U hebt toen u de eerste maal op politiebureau was toch verteld wat er gedaan is.... dat kan als OPZETTELIJK aanrijden beschreven worden. Niet min dus en dus niets om kom morgen maar terug.

Wie werd opgegeven als bestuurder van het voertuig op dat moment de partner of uw ex?

Het ganse verhaal aan politie doorgeven ...vragen desnoods eens controle te doen aan huis ex als ze de kinderen naar school gaat brengen....

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 nov 2014 21:13

"De reden hiervan is omdat de ex eigenlijk niet met de wagen mag rijden, omdat zij wegens medische reden van de ziekenkas leeft. "

Tenzij ze bepaalde medicatie neemt of een specifieke aandoening heeft, is er geen sprake van dat logisch gevolg.

Reclame

Inax
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 24 nov 2014 14:05

Ondertussen werd de melding al gemaakt bij de lokale politiediensten. Tot mijn grote verbazing konden ze hier niet meteen iets aan doen tenzij er klacht zou worden neergelegd tegen mij (officieel dus dat ik die schade opzettelijk zou hebben aangericht). Het is hem ons vooral te doen om het feit om onze kinderen een gelukkige, gezonde opvoeding te geven en niet steeds op het randje van het marginale, iedere week een wissel vol gedoe te laten geschieden. Het enige waar we na al die jaren van dromen is gewoon het feit "go on" met uw leven en stop die pesterijen en denk nu eindelijk eens aan je kinderen want die zijn steeds het slachtoffer van deze never ending story. Daarom onze vraag, hoe lossen we dit op of waar kunnen we ergens (officieel) terecht met ons probleem? De afgelopen jaren waren redelijk bewogen met verscheidene meldingen en pv's tot gevolg. Het blijft duren en het weegt enorm door.

Terug naar “Andere”