2dehands wagen gekocht met garantie voor onderdelen en werkuren.
2dehands wagen dag zelf nog kapot.
Autohandelaar niet zelf in staat om wagen te maken, zegt dat het ligt aan onderdeel 'X'.
Koper van de wagen in kwestie mag in opdracht van de verkopende autohandelaar zijn wagen bij een erkend garagist binnen steken ter herstelling.
Erkend garagist heeft telefonisch contact met de verkopende autohandelaar, dewelke (telefonisch) bevestigt dat de wagen gemaakt mag worden voor zijn rekening.
Erkend garagist 'repareert' de wagen voor onderdeel Y aangezien zij vermoeden dat dit niet kan door 'stuk X' zoals de verkopende autohandelaar beweert. Factuur van 2.000,00 euro gefactureerd aan de verkopende autohandelaar.
Dag zelf de wagen terug stuk. Blijkt uiteindelijk toch onderdeel X te zijn zoals oorspronkelijk gezegd. Factuur van 5.000,00 euro, gefactureerd aan de verkopende autohandelaar.
Verkopende autohandelaar weigert nu te betalen aangezien hij enkel de tweede factuur wilt betalen voor onderdeel X. Zit nu in een gerechtelijke procedure, maar weten de stand van zaken niet goed aangezien hij de telefoon niet meer opneemt. Blijkbaar betaalt hij niets.
Erkend garagist stuurt aangetekend schrijven aan de koper van de 2dehandswagen waarbij zij de kosten willen vorderen bij de 'opdrachtgever' bij gebrek van betaling van de garagist. Raadsman van erkend garagist dreigt met gerechtelijke stappen + extra kosten bij niet-betaling.
_
In deze situatie is mijn broer de koper van de wagen en hij verschiet nu toch dat deze kosten alsnog bij hem worden gevorderd. Kan de erkend garagist effectief beide facturen bij de koper vorderen? En hoe dient er op dit schrijven te worden gereageerd?