Wie is hier uiteindelijk de eindverantwoordelijke?

FreelancerIT
Berichten: 1206

Re: Wie is hier uiteindelijk de eindverantwoordelijke?

#16 , 26 sep 2014 17:40

Als TS nu een hoger bedrag moet betalen dan wat hij normaliter had moeten betalen, en als dit blijkt louter een fout te zijn van de post zelf, dan lijkt die extra kost me geen indirecte schade...

Maar BPost zal waarschijnlijk wel weer hun handen in de onschuld wassen, zoals steeds...

Het hoofdprobleem is wel dat aangezien de Provincie gedaan heeft wat ze moesten doen TS niets anders kan doen dan te betalen, om dan na afloop proberen dit te verhalen op de BPOST.

Gaan discussëren over al dan niet kafkaänse toestanden lijkt me nutteloos... Ze hebben hier aan hun wettelijke verplichtingen te voldoen, dat ze te lui waren om TS te contacteren op een andere manier kan jammer genoeg niet aangeklaagd worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Berichten: 1206

#17 , 26 sep 2014 17:42

Ok. Maar er zijn door de provincie kosten gemaakt. Kan de provincie die dan aan mij doorrekenen tgv. een (eventuele - ik wacht af) fout bij de post?
Uiteraard... zij hebben tenslotte niets verkeerd gedaan. Het is aan u om actie te ondernemen om de gevolgen van die fout recht te zetten.

M.a.w. u zal de gemaakte kosten dienen te vergoeden, om dan vervolgens (indien mogelijk) proberen die te verhalen op de post.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 26 sep 2014 17:44

Ok. Maar er zijn door de provincie kosten gemaakt. Kan de provincie die dan aan mij doorrekenen tgv. een (eventuele - ik wacht af) fout bij de post?
Ja, want het is niet de Provincie die een contract mymove heeft afgesloten met de postdienst, maar u zelf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#19 , 27 sep 2014 15:47

En naar waar moet de provincie dan bellen volgens u?
provincie moet een brief sturen die volgens het Rijksregister uw officieel adres is niet naar een ander adres?
Trouwens als u ergens anders woont - dus uw echte verblijfplaats - dan moet u zich daar inschrijven.

FreelancerIT
Berichten: 1206

#20 , 28 sep 2014 14:23

En naar waar moet de provincie dan bellen volgens u?
Bij zowat alle instanties vragen ze buiten uw officële thuisadres op zijn minst een gsmnr. (eventueel een vast nr.) en een e-mailadres. Het is dus niet ontdenkbaar dat de provincie een alternatief contactadres ter zijner beschikking heeft.

Natuurlijk, ze zijn niet verplicht daar van gebruik te maken, waardoor we weer bij af staan...

Franciscus
Berichten: 38607

#21 , 28 sep 2014 22:28

Regelgeving zegt dat een 'in gebreke stelling' en 'aanmaningen' via geschrift gebeuren.
Bij mijn weten dus niet telefonisch... en hoe gaat men dat bewijzen.
Wie zegt dan nog eens dat de persoon die men aan de lijn krijgt wel de persoon is die men moet hebben.

Als provincie de procedure heeft gevolgd dan moet topicstarter betalen. De belasting en de opgelopen kosten. Indien daar niet mee akkoord moet hij maar naar de rechtbank stappen en dit volgens de in de regelgeving voorziene procedure. Misschien dat hij ook eens telefonisch haar de rechtbank/provincie belt om deze procedure op te starten????

Grasshopper
Topic Starter
Berichten: 22

#22 , 02 okt 2014 13:15

De Post heeft vandaag aangegeven dat er een en ander bij hen is foutgelopen, en gaan daar een schriftelijk bewijs van afleveren.

Er wordt hier (op dit forum) echter wel gezegd dat ik alsnog de kosten ga moeten betalen. Voor iets waar de schuld dus niet bij mij ligt. Vraag is hoe ik die kosten dan kan terugvorderen?

Misschien dat hij ook eens telefonisch haar de rechtbank/provincie belt om deze procedure op te starten????
Leuk hoe men insinueert dat de schuld alsnog bij mij ligt.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#23 , 02 okt 2014 15:47

De Post heeft vandaag aangegeven dat er een en ander bij hen is foutgelopen, en gaan daar een schriftelijk bewijs van afleveren.

Er wordt hier (op dit forum) echter wel gezegd dat ik alsnog de kosten ga moeten betalen. Voor iets waar de schuld dus niet bij mij ligt. Vraag is hoe ik die kosten dan kan terugvorderen?

Misschien dat hij ook eens telefonisch haar de rechtbank/provincie belt om deze procedure op te starten????
Leuk hoe men insinueert dat de schuld alsnog bij mij ligt.
Hangt een beetje af van de goodwill van de schuldeiser in dit geval.
Tenzij de post een geste doet in uw voordeel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Grasshopper
Topic Starter
Berichten: 22

#24 , 02 okt 2014 15:49

Eigenlijk vertelt u me dan dat ik dien te betalen tgv. een nalatigheid bij de post?

Allez, soit, we zullen wel zien wat er van komt zeker...
Laatst gewijzigd door Grasshopper op 02 okt 2014 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#25 , 02 okt 2014 15:52

Eigenlijk vertelt u me dan dat ik dien te betalen tgv. een nalatigheid bij de post?
Heeft de post ook gezegd dat ze uw boetes zullen vergoeden?
Ik vrees ervoor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38607

#26 , 02 okt 2014 16:07

Voor de provincie is de post een derde...daar hebben ze niets mee te maken.
Provincie volgt de procedure en stuurt de belastingen naar uw officieel adres.
Als betaling niet op tijd binnen is zal het systeem bij de provincie automatisch een procedure opstarten wegens niet betalen.
Of provincie al dan niet een gsm nr had of een mail adres ... doet niets ter zake -- net zo min of de griffie van de rechtbank in haar databank via een andere zaak uw gsm nr zou hebben.
De WET is duidelijk men stuurt de aanmaningen en de ingebrekestellingen naar het officiële adres ... als er daarna iets fout loopt is dat uw zaak en voor UW rekening daar heeft de provincie of vb de griffie van een RB niets mee te maken.

Dat u mogelijk verhaal kan halen bij de post is een andere zaak ALS u kan bewijzen dat deze een fout hebben gemaakt. U zal de post dan via de geëigende wijze in gebreke moeten stellen en daar uw schade op verhalen.

Niemand zegt dat het uw schuld is maar het is tgo de provincie wel uw VERANTWOORDELIJKHEID.

Redrum
Berichten: 574

#27 , 07 okt 2014 10:03

Eigenlijk vertelt u me dan dat ik dien te betalen tgv. een nalatigheid bij de post?
Nee, wat we u vertellen is dat u de Provincie moet betalen omdat u de Provincie moet betalen. De 'tgv' is iets tussen u en BPost waar de Provincie niks mee te maken heeft.
Maar indien u van BPost iets zwart op wit krijgt, kan je het daarmee altijd eens proberen bij de Provincie.

Terug naar “Andere”