dodelijk verkeersongeval

igoeminn
Topic Starter
Berichten: 2

dodelijk verkeersongeval

#1 , 29 feb 2008 09:26

Vier jaar geleden werd mijn moeder aangereden op het zebrapad terwijl zij te voet overstak met de fiets aan de hand, zij was op slag dood (zeer ernstige verwondingen). De bestuurster had haar niet gezien en reed in het midden van de dubbele rijbaan. Bestuurster heeft na het ongeval geen alcoholtest, noch bloedafname ondergaan. Bestuurster heeft nooit enig kontakt met ons opgenomen, geen innnige deelneming, niets. De dag erna reed zij terug met de wagen rond, drie dagen later is ze gehuwd en daarna op huwelijksreis vertrokken. Wij moeten dus langzaam afwachten tot we het verslag van de verkeersdeskundige en gerechtsdokster die ter plaatse waren, ontvangen waaruit blijkt dat bestuurster pas na aanrijding is beginnen remmen en door een eenvoudige remming het ongeval had kunnen vermijden. Na verschillende geruchten dat tegenpartij blind zou zijn in de ooghoeken en aan epilepsie lijdt tengevolge van een hersenbloeding, hebben wij tijdens het proces uiteindelijk kunnen bekomen dat tegenpartij naar een deskundige moet om haar medisch te laten onderzoeken. De deskundige gaat enkel af op haar papieren en onderzoekt haar niet, wij reageren hierop met als gevolg dat zij enkel naar een oogarts moet die de diagnose stelt dat zij een gezichtsveld heeft van 85° ipv het wettelijk minimum om een wagen te mogen besturen van 120°. Eindbesluit van de deskundige, ze passen een uitzonderingsmaatregel toe dat zij mag rijden met een optische correctie daar zij nog jong is (in de dertig) en genoeg heeft gecompenseerd ??? Gecompenseerd, dit is niet bewezen ??? ze heeft mijn ma doodgereden ! Wij proberen hierop in te gaan zonder resultaat, het verergert nog, tegenpartij, die nooit op de rechtbank aanwezig is, van een invloedrijke familie is en twee advokaten heeft, probeert te stellen dat mijn ma verantwoordelijk is voor het ongeval en zich voor haar wagen heeft geworpen (met de fiets aan de hand welteverstaan !!). Nu wordt er terug een deskundige van het gerecht aangesteld om de verantwoordelijkheid te bepalen, weeral blijkt dat tegenpartij totaal geen aandacht besteedde aan mijn ma en door een eenvoudige remming het ongeval had kunnen vermijden. Op 11 maart is het vonnis en is alles voorbij. Ik ben na 4 jaar alleen maar steeds meer gefrustreerd geraakt en weet voor mezelf dat de blindheid in de ooghoeken van tegenpartij hiervan oorzaak is (ze is pas na aanrijding beginnen remmen en ze verklaarde zelf dat ze mijn ma niet heeft gezien). Kunnen we daar echt niets tegen doen ? Of moet ze eerst een kind ipv een bejaarde dame doodrijden vooraleer er recht geschiedt ?
Laatst gewijzigd door igoeminn op 14 mar 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 29 feb 2008 23:06

Dit is echt een verschrikkelijk verhaal, woorden schieten hier tekort om gevoelens te uiten. Ik hoop voor jou dat gerechtigheid mag geschieden, al is het alleen al maar voor de nagedachtenis van je mama. Veel succes en sterkte gewenst

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 01 mar 2008 01:04

Ik begrijp dit niet. Een voetganger heeft toch voorrang op het zebrapad ? Hoe kan dit nu ?

Reclame

joan
Berichten: 24

#4 , 01 mar 2008 15:38

Ik kom hier woorden tekort...en je pijn verlichten kan ik zeker niet 8

ik vind het vreselijk dat jij en je familie dit moeten ondergaan.

Recht geschieden ? Ik hoop het voor jou maar het gebeurt niet altijd, soms zelfs zelden... en in jouw geval doet dat des te meer pijn, dat weet ik zeker.

We hopen allen dat er een zekere rechtvaardigheid bestaat..maar een goede advocaat kan veel teweeg brengen...

In mijn vorig leven als advocaat in België heb ik zaken gewonnen die ik niet had mogen winnen, maar toch won omdat ik beter voorbereid was en de rechter van mijn gelijk kon overtuigen.
Ooit heb ik 1 zaak verloren die niet te verliezen was (op papier)...allleen nam de rechter 6 maand voor de uitspraak van haar vonnis...toen wist ik dat rechtvaardigheid niet bestaat... uiteindelijk heb ik belgie verlaten...

By the way is het qua rechtvaardigheid in Belgie nog 1000x beter gesteld dan in de zudierse landen hoor.

Dus sterkte en probeer je leven verder te leven, hoe moeilijk het soms ook moge wezen...! en wat de uitslag ook moge zijn.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 01 mar 2008 17:08

Ik vind het verschrikkelijk dat de nabestaanden moeten leven met deze oneerlijke situatie en hoop terecht dat de gehele gerechterlijke situatie zich zal keren.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 01 mar 2008 23:16

Ik begrijp dit niet. Een voetganger heeft toch voorrang op het zebrapad ? Hoe kan dit nu ?
dat is een foute interpretatie van de wet

een voetganger moet voorrang krijgen op het zeebrapad

het is idd een ernstige situatie, maar het feit dat de bestuurdster pas remde na de aanrijding laat uitchijnen dat ze het slachtoffer echt niet gezien had

indien men iedereen die medisch niet voldoet van de baan zou nemen zou het al een stuk veiliger zijn op de wegen, maar dat zou betekenen dat men 80% van de bejaarden uit hun auto zou moeten houden
en dat kan men toch niet doen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD
Berichten: 3580

#7 , 05 mar 2008 01:07

Die wet is een paar jaar geleden toch veranderd in de zin dat de automobilist nu verplicht is voorrang te geven aan de voetganger die duidellijk te kennen heeft gegeven dat hij wenst over te steken ? Die automobiliste in het aangehaald gevel blijft in mijn ogen verantwoordelijk. Het niet zien van de voetgangster is geen excuus. De automobilist had de voetgangster moeten zien; hij lette dus niet voldoende op. Het niet gezien hebben door het aangehaald bewijs van remsporen is al het bewijs van schuld.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#8 , 05 mar 2008 09:40

Die wet is een paar jaar geleden toch veranderd in de zin dat de automobilist nu verplicht is voorrang te geven aan de voetganger die duidellijk te kennen heeft gegeven dat hij wenst over te steken ? .
zoals u schrijft

de bestuurder moet voorrang geven

dat is niet hetzelfde al de overstekende voetganger mag voorrang nemen

voorrang is nog steeds geen absoluut recht, je moet die krijgen
en hopelijk voor de verkeersveiligheid blijft dat ook zo
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Matt.
Berichten: 2

#9 , 06 mar 2008 01:00

Ongelooflijk...
Dat die juffrouw ook niets van medeleven heeft betuigd,
dat kan een verstandig mens niet uitgelegd krijgen...

Grote winnaars van dit alles: de advocaten.

Sterkte!!

igoeminn
Topic Starter
Berichten: 2

#10 , 14 mar 2008 13:38

Bedankt voor het medeleven. Ondertussen is het vonnis uitgesproken, tegenpartij is er met een milde straf (voornamelijk uitstel) vanaf gekomen, de verkeersinbreuken zelf waren al verjaard. Dat was het dan, ondertussen zijn we 4 jaar later en nog steeds stel ik mij de vraag of het medische luik van tegenpartij correct werd beoordeeld / uitgevoerd.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#11 , 14 mar 2008 17:29

is dat na 4 jaar al verjaard
dan zal het gerecht toch best een beetje sneller leren werken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Verkeersongevallen”