Brommer aanrijding!

Swix
Topic Starter
Berichten: 1

Brommer aanrijding!

#1 , 05 sep 2007 18:09

1jaar en een half geleden heb ik aanreiding gehad op een klein wegje in mijn wijk (openbare weg volgens het recht) , Ik had geen helm en verzekering, met Brommer waardat wel nodig was, geen overdreven snelheid (10km/u reed ik)

Politie erbij gekomen, pv opgesteld,
gisteren krijg ik pro justitia in men bus
dat ik moet verschijnen in politierechtbank binnen 2maanden ,

Voor daden:
1 - rijden zonder helm
2 - geen geldig rijbewijs

Nog noi in contact gekomen met gerecht,
Iemand een idee wat me dit zal kunnen kosten?

Los van dat, hoelang zou het dan nog eens kunnen duren vooraleer ik de effectieve overschrijving van die geldboete in mijn bus heb?
Is dat direkt erna? Week erna? Dagen erna?

Groetjes en bedankt :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#2 , 01 nov 2007 11:23

Dit is dagdagelijkse routine voor de politierechtbank en normaal lacht de rechter daar niet zo mee. De strafmaat kan erg veriëren (weet niet van buiten in welke mate exact). Belangrijk is in elk geval dat je

1) op de voorgestelde dag zeker aanwezig bent voor de rechter (anders kan je 'bij verstek' veroordeeld worden, dat maakt het probleem enkel moeilijker, enerveert de rechter, en zal resulteren in een hogere strafmaat (maar je kan erop reageren))

2) duidelijk maakt dat je niet wist dat het een openbare weg betrof ( de rechter zal je dan een hele parlé geven dat je dat had moeten weten, doch zal in overweging nemen dat je het niet wist,

3) Aantonen dat je spijt hebt van wat je hebt gedaan, dat je normaal altijd heel correct bent in je handelen en nog nooit met het gerecht in aanraking was gekomen, dat je een helm hebt aangeschaft intussen en een rijbewijs zal afleggen/afgelegd hebt. Het vermelden van al dezen zou ertoe kunnen leiden dat de rechter enkel een berisping geeft maar geen straf (boete) oplegt.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”