Snelheidsboete

Krokodil86
Topic Starter
Berichten: 15

Snelheidsboete

#1 , 02 dec 2013 16:33

Ik weet niet goed in welk onderdeel ik dit dien te plaatsen..

't Moet wel lukken, 2x iets voorhebben op 10 jaar rijden en 2x voldoende om me 'zorgen' te maken en hier te posten. Zelden tot nooit een boete gehad zelfs. Nu goed.

Geflitst aan 147 in een zone op autosnelweg waar het 90 was. Ik dacht oprecht dat het 120 was. Blijkbaar begon de 90 een paar honderd meter vroeger dan dat ik dacht.

2 weken later kreeg ik de vaststelling ook in de bus.
Antwoordformulier ingediend (kreeg geen minnelijke schikking, logisch) met daarin ook gewoon deze uitleg en mijn excusens.

Had geen reden om te snel te rijden, en dacht écht dat het daar 90 was.

Dit was in februari 2013. Tot op heden nog niets van gehoord. Hoe lang heeft men om me op te roepen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 02 dec 2013 21:23

U hebt ook nog een vraag gesteld in de topic van twee jaar geleden... deze misschien ook gewoon in eigen topic stellen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =7&t=30805" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan enkele maanden duren.

Rechtbank
60-3000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Krokodil86
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 02 dec 2013 21:52

Ok bedankt. We zijn inmiddels toch 9 maand verder.
Is er niet zoiets dat als je pakweg een jaar nadien opgeroepen wordt de termijnv erstereken is?

Dat is een eigen topic overigens. ivm die andere vraag. Over dat voorval van 2 jaar geleden..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38654

#4 , 03 dec 2013 00:46

:oops: toch eens terug een andere bril gaan kopen.
Stel verjaring 1 jaar met stuiting nog een jaar ...dus hebben ze 2 jaar tijd om zaak op te starten en voor de rechtbank te brengen.
En gezien de snelheid van sommige parketten....
(Sommige parketdiensten gedragen zich nog steeds alsof ze in de 19 de eeuw leven ... bepalen zelf hun uren -- Vrijdag na 14 u niemand meer bereikbaar.
Over de rest ga ik maar zwijgen).
Ik heb eens ooit aan een aantal professoren met een politiek mandaat in de koffiekamer uitgelegd hoe men zonder enige juridisch strafbaar feit te plegen GEEN enkele boete (OI) moet betalen.... ze hebben er hard mee gelachen maar het was wel de realiteit.
Ondertussen is er hier en daar nog niet veel veranderd.

Bij een audit op een bepaalde dienst werden we verwelkomd door een directeur met cognac, wiskey, wodka ...wat me maar wilde en een beetje koffie en dat om 9 uur 's morgens.
Directeur had me net de vorige dag uitgescholden voor totaal onbekwaam voor mijn job enz enz. Was niet van mijn dienst maar er was op dat ogenblik wel een 'overlappingsprobleem'.
Dag daarna zat ik op zijn bureau als lid van het auditbureau aangesteld door de hogere overheid olv twee professoren.

Hij heeft nooit de link gemaakt. :lol:

Krokodil86
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 03 dec 2013 09:16

Ok prima bedankt.


En inderdaad, overheid in 't algemeen.. Heb daar ook al zaken gezien die ongelooflijk zijn...

Franciscus
Berichten: 38654

#6 , 03 dec 2013 18:42

hmm ...ook in privé hoor.
Grote bank ...was daar om mijn thesis te schrijven en stage te doen.
Drukkerij zette folders voor de personeelsdienst klaar om intern te verdelen aan alle filialen en agentschappen.
Na enige weken bleken die nog steeds niet te zijn aangekomen.
Drukkerij ...ja we hebben ze klaargezet in het garagegebouw.
Ophaaldienst .... neen wij hebben gekeken en ze staan daar niet.

Adjunct personeelsdirecteur ( was zijn project) is dan zelf eens gaan kijken en effectief de folders stonden in het garagegebouw.
Bleek dat ophaaldienst met haar grote wagens niet tot verdiep 3 kon en mocht rijden en dat normaal de grote verzendingen op gelijkvloers moesten staan.
Voor ophaal was het een grote zending en voor drukkerij een kleine. :lol:

Krokodil86
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 17 feb 2014 15:22

25€ + 10 dagen rijverbod.
25€ 1j "voorwaardelijk".

Terug naar “Verkeersongevallen”