verkeersongeval tegenpartij valse verklaing

kristof-dv
Topic Starter
Berichten: 1

verkeersongeval tegenpartij valse verklaing

#1 , 02 aug 2013 15:53

Beste,

Een tijdje geleden had ik een auto ongeval aan een kruispunt. De lichten waren nog groen en ik reed door toen er plots een auto van de tegenovergestelde richting kwam en afdraaide op men vak met als gevolg een aanrijding!de pol kon niet direct een pv opstellen omdat hij naar het ziekenhuis moest wegens wiplasch!

De bestuurder beweerd nu dat ik door het rood reed en andere getuigen ook( zijn vrienden)!
Men vriendin moest onlangs naar de politie omdat ze naast mij zat om haar verklaring te geven en plots beginnen zei te zeggen dat men vriendin gereden heeft en dat ze een leugenaar is!!zogezegd hadden getuigen gezien dat mijn vriendin reed! men vriendin is dan uit woede weggegaan uit het kantoor.

Wat kan ik hier allemaal tegen doen?
valse verklaringen?
Beschuldigingen door politie?

Mvg,

Devriese Kristof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Angel87
Berichten: 84

#2 , 03 aug 2013 07:54

Het is de taak van de politie om alle bewijzen te verzamelen en deze dan te bezorgen aan de Pdk, of in dit geval de politierechtbank.

Politie moet er ook van uitgaan dat alle getuigen/aangevers de waarheid spreken, tenzij het tegendeel bewezen wordt.



Kan u bewijzen dat de enigste getuigen bevooroordeelt zijn ? M.a.w. kan u bewijzen dat de tegenpartij goed bevriend is met de getuigen ?
Of zijn er onafhankelijke getuigen ? Die zowel voor u als voor de tegenpartij onbekend zijn (waar noch u, noch de tegenpartij een soort van relatie mee heeft).
Alis Volat Propriis

Jef 007
Berichten: 737

#3 , 03 aug 2013 17:28

Politie moet er ook van uitgaan dat alle getuigen/aangevers de waarheid spreken, tenzij het tegendeel bewezen wordt.


??????
waarom moet TS bewijzen dat "getuigen" liegen?????

Reclame

Angel87
Berichten: 84

#4 , 03 aug 2013 17:52

Moet niet, raad ik enkel aan.

Je moet geen helderziende zijn om te weten welke richting het zal uitgaan bij de rechtbank gezien de vele getuigenissen...
Alis Volat Propriis

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 14 aug 2013 13:55

Het verlaten van het politiebureau was niet zo verstandig.

Dit was namelijk de kans om een voor uzelf gunstige verklaring in het strafdossier te krijgen. Door het vroegtijdige vertrek van uw vriendin uit het politiebureau, zitten er nu enkel getuigenissen in die nadelig zijn voor u.

Hoe dan ook zal uit het strafdossier wel blijken of de getuigen in kwestie zich in het voertuig van de tegenpartij bevonden, wat hen natuurlijk iets minder geloofwaardig kan maken.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”