auto ongeval aanspraakelijk

martha
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: evergem

auto ongeval aanspraakelijk

#1 , 03 feb 2007 23:31

wij hebben onze tweede auto bij een vriend gezet om hem te kunnen verkopen
we hebben onze platen al opgestuurd en de verzekering stopgezet aangezien wij niet meer met deze auto gingen rijden de auto staat wel nog altijd op onze naam
deze morgend hebben wij een telefoon gekregen van de politie om ons te zeggen dat de zoon van die vriend (15jaar) er gisteren is mee gaan rijden en er een ongeval mee heeft gehad en tegen 2 wagens is aangereden onze auto is nu perd total + heel veel schade aan de andere auto s weet iemand wie er eigenlijk aansprakelijk is

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 feb 2007 10:10

In regel loopt een autoverzekering tot 2 weken na datum van schrapping/schorsing verder.
Onderzoek dus uw polis.

Voor de betaling van de schade aan uw vehicle zal U bij uw vriend (familiale?)moeten zijn.

martha
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: evergem

#3 , 04 feb 2007 11:52

hoy lex
probleem is dat die auto daar al 4 maand stond en dat de vader helemaal geen familiale verzekering heeft ik ben toch bang dat alles voor ons zal zijn
proficiat met je toekomstige baby
groetjes martha

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 04 feb 2007 12:45

Art. 1921. Vrijwillige bewaargeving komt tot stand door de wederzijdse toestemming van de bewaargever en de bewaarnemer.Art.1927.De bewaarnemer(uw vriend) moet aan de bewaring van de in bewaring gegeven zaak dezelfde zorg besteden als hij aan de bewaring van zijn eigen zaken besteedt.Art.1930.Hij mag zich van de in bewaring gegeven zaak niet bedienen,... Art. 1933. De bewaarnemer behoeft de in bewaring ontvangen zaak slechts terug te geven in de staat waarin zij zich bevindt op het tijdstip van de teruggave. De beschadiging die zij buiten zijn toedoen(*) heeft ondergaan, komt voor rekening van de bewaargever.(Burgerlijk Wetboek)

(*) Hij is wel verantwoordelijk voor de STOMMITEITEN van zijn minderjarige zoon...

Wordt een dure grap voor uw vriend! Rijden zonder verzekering/rijbewijs...De kas van de 'penale boeten' zullen weer gouden zaken doen!

martha
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: evergem

#5 , 04 feb 2007 13:30

dag lex
ik moet je toch bedanken om mij zo vlug te beantwoorden
ook ben ik bij vrienden en familie geweest voor te spreken over deze zaak
ze zeiden allemaal dat het in ons nadeel zou zijn voor ons
je bent de eerste die teminste iets van weet en die ons een positief antwoord geeft nu zien we toch een lichje schijnen
je kan niet weten hoeveel dit voor ons betekent ik kan je niet genoeg bedanken daarvoor
hopelijk kan ik ooit iets terug doen voor jou
nogmaals bedankt

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 feb 2007 19:02

Martha,

Ik zie niet in hoe je aansprakelijk kan gesteld worden voor dit ongeval. Je verzekeringsmaatschappij moet niets betalen en kan dus ook niets terugvorderen.

Ik zie m.a.w. niet in waarvoor je schrik zou moeten hebben.

scorpioen

Terug naar “Verkeersongevallen”