ongeval "oorspronkelijk in de minne te regelen"

baf21
Topic Starter
Berichten: 5

ongeval "oorspronkelijk in de minne te regelen"

#1 , 05 nov 2010 21:26

beste,
in april jl. gebeurd het volgende:
op een openbare parking, rij ik weg uit mijn standplaats.
eenmaal in de rijrichting moet ik wachten op een tegenligger.
voor mij een 5 tal meter staat een auto te wachten om een parkeervak links in te rijden.
ik wacht tot de tegenligger weg is, plots rijdt de wagen (5 tal meter voor mij) achteruit met gevolg, tegen mijn voorbumper.
het claxonneren hielp niet, persoon geeft zijn fout toe, we wisselen persoonlijke gegevens uit, daar wij het in de minne willen regelen (nu NOOIT meer!)
de dag nadien, laat ik een bestek opmaken voor de kosten (€300 excl BTW), ik mail hem zoals afgesproken.
mail geen reactie, telefoon geen reactie, bezoek adres: woont niet meer thuis.
dan maar naar de Politie voor PV en burgerlijke aansprakelijkheid, stuur alles naar mijn verzekering (Partners), zij zullen het nodige doen.
na wat heen en weer mailing tot op heden geen resultaat?,blijkbaar dient de tegenpartij een verklaring af te leggen, doch deze vertikt het dit te doen,
strafdossier opgevraagd bij tegenverzekering (AXA), doch dat blijft maar duren...
wat is hier de volgende stap?
MvG
Luc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 nov 2010 21:47

Hebben jullie dan geen Europees aanrijdingsformulier ingevuld?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

baf21
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 05 nov 2010 22:05

neen,daar wij het in de minne wensten te regelen (zonder de verzekering (voor zijn BM))
ik weet het, zoals ik geschreven heb, dit NOOIT meer!
MvG

Reclame

lawyer
Berichten: 15

#4 , 08 nov 2010 19:45

In der minne regelen, ok, maar dan wel een papiertje schrijven en ondertekenen dat x in fout is.
Nu aandringen bij de politie dat zij dringend het nodige doen, maw vasstellingen dat er schade is aan jouw wagen die overeenkomt met de schade op de wagen van de tegenpartij.
Als de schade overeenkomt, heb je een goed dossier bij de Politierechter en kan de tegenpartij worden veroordeeld voor vluchtmisdrijf of niet ter plaatse blijven.

baf21
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 09 nov 2010 15:09

Nu aandringen bij de politie dat zij dringend het nodige doen, maw vasstellingen dat er schade is aan jouw wagen die overeenkomt met de schade op de wagen van de tegenpartij.Als de schade overeenkomt, heb je een goed dossier bij de Politierechter en kan de tegenpartij worden veroordeeld voor vluchtmisdrijf of niet ter plaatse blijven.
Het dossier zit reeds bij de Politierechtbank, verzekeringsagent: " Wij hebben van de procureur de toestemming gekregen om een kopie van het strafdossier te ontvangen en wachten nu op de griffier van de politierechtbank van ****** ".
Dus er is toch vooruitgang, dank voor de nodige antwoorden.
Bijkomende info is nog steeds welkom.
MvG
Luc

Terug naar “Verkeersongevallen”