Beschadiging auto na bijna aanrading

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Beschadiging auto na bijna aanrading

#1 , 10 apr 2024 11:52

Geachte,

Had hier even een vraagje:

Een paar weken geleden moest ik men broertje gaan ophalen van het station. Hierbij liep ik van thuis netjes zoals het hoort op het voetpad.

Ongeveer halverwege was ik terwijl ik mijn broertje aan het sturen was enorm verrast door een camionette die mij niet had opgemerkt.

In een paniekreactie doordat ik op men gsm bezig was heb ik mezelf letterlijk weggeduwd van desbetreffende camionette om niet onder het achterwiel te belanden...

Gisteren krijg ik een brief dat ik aansprakelijk ben voor de schade.

2000 euro voor een bluts.

Bij de brief echter zat gek genoeg ook het expertise verslag bij waarbij men spreekt over schade achterkant + schade zijdeur.

Ik vraag mij echt enorm af hoe ik op deze manier op 2 plaatsen schade zou kunnen veroorzaakt hebben.

Ook staat in het expertise verslag dat bestuurder niet oplette en me niet had gezien.

Wat nu?

Met vriendelijke groeten,

Verween Benny

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 apr 2024 11:58

"Hierbij liep ik van thuis netjes zoals het hoort op het voetpad."
Dan hebt u toch geen fout begaan?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2024 12:12

Blijkbaar dus wel ... omdat ik niet echt ben aangereden maar mezelf heb weggeduwd van de auto en hierbij schade heb veroorzaakt ... had me dus moeten laten aanrijden?

Reclame

LeenW
Berichten: 12855

#4 , 10 apr 2024 13:08

Van wegduwen komt er geen schade. Ik vermoed dat u uit frustratie een tik op het voertuig heeft gegeven?

Voor de rest:
- Wat bedoelt u met “mijn broertje aan het sturen”?
- Wat deed die camionette op het voetpad?

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2024 13:10

En waar was u toen u zich afzette? Reed de camionette op het voetpad?

builder
Berichten: 189

#6 , 10 apr 2024 13:14

De verzekering van de tegenpartij beschikt blijkbaar over uw adresgegevens.
Hoe komen zij daaraan?
Is er op het moment van het incident een aanrijdingsformulier ingevuld of is de politie langsgekomen voor vaststellingen en pv?

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 apr 2024 13:43

En waar was u toen u zich afzette? Reed de camionette op het voetpad?
Was inderdaad op het voetpad gebeurd ...

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 apr 2024 13:45

De verzekering van de tegenpartij beschikt blijkbaar over uw adresgegevens.
Hoe komen zij daaraan?
Is er op het moment van het incident een aanrijdingsformulier ingevuld of is de politie langsgekomen voor vaststellingen en pv?
Na accident was ik gehaast om men broertje te halen van het station ... bestuurder is omgedraaid en roepte naar me ben terug gekeerd en heb men nummer achter gelaten. Politie heeft me dan tegen gehouden aan het station...

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 apr 2024 13:48

Van wegduwen komt er geen schade. Ik vermoed dat u uit frustratie een tik op het voertuig heeft gegeven?

Voor de rest:
- Wat bedoelt u met “mijn broertje aan het sturen”?
- Wat deed die camionette op het voetpad?
Had jammer genoeg veiligheidsschoenen aan dus de tik kwam inderdaad met een stalen tip wat zwaarder aan ...

Was zelf niet aan het kijken of er een auto aan kwam gezien ik op het voetpad liep en aan het sturen was bijgevolg duikt er plots een auto voor je op uit het niets ...

Camionette kruiste een voetpad om een straat in te rijden en lette niet goed op alvorens het voetpad te kruisen bijgevolg me niet gezien ...

LeenW
Berichten: 12855

#10 , 10 apr 2024 14:07

Bij een aanrijding zou de camionette dan in fout geweest zijn. Een reactie is begrijpelijk maar uiteraard ook niet goed te keuren.

Als u er onderling niet in slaagt tot een akkoord kan komen over de schade, gaat u voor de rechtbank moeten aanvoeren dat u met uw voet een onopzettelijke duw hebt gegeven om een aanrijding te voorkomen en zo voor 2000 euro schade hebt veroorzaakt. Ik zou daar toch eens over nadenken.

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 apr 2024 14:28

Bij een aanrijding zou de camionette dan in fout geweest zijn. Een reactie is begrijpelijk maar uiteraard ook niet goed te keuren.

Als u er onderling niet in slaagt tot een akkoord kan komen over de schade, gaat u voor de rechtbank moeten aanvoeren dat u met uw voet een onopzettelijke duw hebt gegeven om een aanrijding te voorkomen en zo voor 2000 euro schade hebt veroorzaakt. Ik zou daar toch eens over nadenken.
Dus ik had me moeten laten aanrijden?

LeenW
Berichten: 12855

#12 , 10 apr 2024 14:31

Bij een aanrijding zou de camionette dan in fout geweest zijn. Een reactie is begrijpelijk maar uiteraard ook niet goed te keuren.

Als u er onderling niet in slaagt tot een akkoord kan komen over de schade, gaat u voor de rechtbank moeten aanvoeren dat u met uw voet een onopzettelijke duw hebt gegeven om een aanrijding te voorkomen en zo voor 2000 euro schade hebt veroorzaakt. Ik zou daar toch eens over nadenken.
Dus ik had me moeten laten aanrijden?
Lees tussen de regels door.

Franciscus
Berichten: 38613

#13 , 10 apr 2024 17:16

Wat was u aan het sturen?

bosprocureur
Berichten: 6860

#14 , 10 apr 2024 17:50

Wat was u aan het sturen?
Iedereen weet toch dat het werkwoord "sturen" een nieuwe betekenis heeft ? Een smsbericht sturen neem ik aan ? En zowel de bestuurder van de "aanrijdende" wagen als TS hadden door die andere bezigheden niets gezien...

Gewoon ook aangeven aan de familiale verzekering, die maken wel uit wie wat moet betalen of ontvangen.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 10 apr 2024 18:05

Geachte,


In een paniekreactie doordat ik op men gsm bezig was heb ik mezelf letterlijk weggeduwd van desbetreffende camionette om niet onder het achterwiel te belanden...

Als je aan het verkeer deelneemt; ook als voetganger, moet je NIET met je GSM bezig zijn

Terug naar “Verkeersongevallen”