Verzekering weigert tussenkomst

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Verzekering weigert tussenkomst

#1 , 12 nov 2023 10:23

Hi all

Ik heb voor de eerste keer in 10 jaar tijd een ongeval veroorzaakt, het is maar een lichte accident maar ik ben wel in fout, betwist ik niet.

Mijn verzekeringsdocument geeft aan dat de verzekering loopt tot 21/07, maar volgens het polis document loopt die maar tot 30/06, wie is er hier in fout?

Verzekeringsmaatschappij weigert tussenkomst omdat polis tot 30/06 loopt, maar de makelaar heeft mij een document gegeven die loopt tot 21/07, ik heb ze gevraagd om het maar onderling te regelen en de schuld op zichzelf te nemen, gezien ik niet kijk naar de technische documenten maar wel naar hetgeen wat de makelaar mij meegeeft in mijn handen om in de wagen te houden.

Ik heb destijds ook mijn verzekering opgezegd omdat het echt een slechte makelaar is, dus mijn nieuwe verzekeraar had gevraagd om de verzekering stop te zetten vanaf 30/06 omdat hij deze datum achteraf heeft gevonden in de polis. Verder was ik er niet van op de hoogte, ik heb enkel een document getekend dat hij het mag stopzetten en dan ben ik vertrokken.

Ben ik hier verkeerd in?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 nov 2023 12:10

Ik heb destijds ook mijn verzekering opgezegd omdat het echt een slechte makelaar is, dus mijn nieuwe verzekeraar had gevraagd om de verzekering stop te zetten vanaf 30/06 omdat hij deze datum achteraf heeft gevonden in de polis.
En waarom is uw nieuwe verzekering dan niet ingegaan meteen nadien :?:


De overlapping geeft uw verzekering tijd om u op tijd een nieuw verzekeringsdocument te bezorgen
Als je de verzekering echter opzegt, gaat die opzeg op de normale einddatum in ...

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2023 12:19

Ik heb destijds ook mijn verzekering opgezegd omdat het echt een slechte makelaar is, dus mijn nieuwe verzekeraar had gevraagd om de verzekering stop te zetten vanaf 30/06 omdat hij deze datum achteraf heeft gevonden in de polis.
En waarom is uw nieuwe verzekering dan niet ingegaan meteen nadien :?:


De overlapping geeft uw verzekering tijd om u op tijd een nieuw verzekeringsdocument te bezorgen
Als je de verzekering echter opzegt, gaat die opzeg op de normale einddatum in ...
Dat is ook iets die het mij moeilijk maakt. Ze hebben om 1 of ander reden de verzekering niet overgenomen en mij niets laten weten van opzegging noch vervaldatum, dus ik rijd gewoon rustig verder denkend dat mijn verzekering loopt tot 21/07 of dat ik al verzekerd ben door een ander, blijkt van niet.

Nu doet nieuwe verzekering natuurlijk moeilijk omdat ik een ongeval heb in fout + buiten verzekering?!

En mijn joker bestaat niet blijkt, na 9 jaar zonder ongeval rond te rijden……

Ik wil me wel zo goed mogelijk wapenen ingeval van een rechtszaak, ik weiger schuld te nemen of te betalen…

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2333
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2023 12:24

Wanneer is het ongeval gebeurd? Sinds wanneer bent u dan verzekerd bij een andere maatschappij?

U zegt dat u duidelijk in fout was bij de aanrijding, dus iemand zal de tegenpartij toch moeten betalen: uw oude verzekering, uw nieuwe of u zelf. Indien geen van uw verzekeringen een fout heeft gemaakt: u.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2023 12:31

Wanneer is het ongeval gebeurd? Sinds wanneer bent u dan verzekerd bij een andere maatschappij?

U zegt dat u duidelijk in fout was bij de aanrijding, dus iemand zal de tegenpartij toch moeten betalen: uw oude verzekering, uw nieuwe of u zelf. Indien geen van uw verzekeringen een fout heeft gemaakt: u.
Mijn verzekeringsdocument geeft een geldige verzekering bij de vorige verzekeraar tot 21 juli.
Het ongeval is gebeurd op 6 juli.

Nu weigert vorige verzekeraar tussenkomst omdat volgens het polis de verzekering maar loopt tot 30 juni, maar waarom heb ik dan een verzekeringsdocument gekregen met een verzekeringsdatum tot 21 juli? Ik heb al die technische documenten niet bekeken. Ik kijk naar hetgeen wat ik verplicht in mijn wagen moet houden.

Mijn nieuwe verzekering heeft toestemming gevraagd om de verzekering op te zeggen, ik heb mijn handtekening gegeven en maakte mij niet druk dat ik nog geen nieuwe verzekering had want ik was toch verzekerd tot 21 juli, ik ging ervan uit dat ze direct na 21 juli een nieuwe verzekeringsdocument gingen opsturen naar mij.

Ongeval was wel in fout van mij, maar gezien ik verzekerd ben volgens het verzekeringsdocument tot 21/07 is dat toch hun plicht?

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#6 , 12 nov 2023 15:10

Beste


Ik twijfel er niet aan dat de vorige verzekeringsmaatschappij de opzeg van de verzekering schriftelijk bevestigd heeft én u een bonus malus attest bezorgde. Als zij kunnen bewijzen dat deze communicatie werd bezorgd zijn zij in orde. Het louter kijken naar uw verzekeringskaart in de wagen lijkt mij een onvoldoende argument indien er nog communicatie was. En als de overnemende makelaar in gebreke bleef en zijn werk slecht deed dan zal u die makelaar in gebreke moeten stellen. Die had u inderdaad een nieuwe polis moeten bezorgen voor aflopen van de vorige. Ook hier weer onder voorbehoud dat er geen communicatie naar u gebeurde...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2023 12:19

Beste


Ik twijfel er niet aan dat de vorige verzekeringsmaatschappij de opzeg van de verzekering schriftelijk bevestigd heeft én u een bonus malus attest bezorgde. Als zij kunnen bewijzen dat deze communicatie werd bezorgd zijn zij in orde. Het louter kijken naar uw verzekeringskaart in de wagen lijkt mij een onvoldoende argument indien er nog communicatie was. En als de overnemende makelaar in gebreke bleef en zijn werk slecht deed dan zal u die makelaar in gebreke moeten stellen. Die had u inderdaad een nieuwe polis moeten bezorgen voor aflopen van de vorige. Ook hier weer onder voorbehoud dat er geen communicatie naar u gebeurde...
Beste

Daar zegt u nu iets van kritisch belang, er is inderdaad geen schriftelijke bevestiging én bonus malus attest opgestuurd. Dat is volgens mij wel een sterke tegenargument. Bedankt voor de tip!

Stel dat dat het niet zal zijn, dan zal ik inderdaad de nieuwe verzekering moeten aanspreken... Zij zouden eigenlijk gezien het feit dat ze wisten dat mijn polis maar tot 30/06 actief is volgens de 'technischere' documenten, al direct sinds 01/07 mij moeten verzekeren.

Terug naar “Verkeersongevallen”