beroep

kast1939
Topic Starter

beroep

#1 , 28 nov 2005 10:07

Ik was het slachtoffer van een banaal verkeersongeval.
Men reed mij van achteren aan en verklaarde dat ik het verkeer belemmerde.
Na twee jaar juridisch getouwtrek sprak de politierechtbank van Turnhout een vonnis uit zonder schuldige.
Beide partijen draaien dus op voor de kosten.
Kan ik in beroep gaan en mag ik een andere advocaat nemen, ik heb een rechtsbijstandsverzekering.
Karel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2005 17:15

Als het een strafzaak is kan je in beroep gaan. Als het een burgerlijke zaak is kan dit maar als de waarde van het geschil (vordering van de tegenpartij + jou vordering) hoger is als 1240 euro.

De rechtsbijstandsverzekeraar kan m.i. weigeren de kosten van een nieuwe advocaat ten laste te nemen. In de praktijk zal het ervan afhangen welke redenen je hebt om van advocaat te veranderen. De rechtsbijstandsverzekeraar kan ook weigeren de kosten van de procedure in hoger beroep te dragen als de advocaat adviseert niet in beroep te gaan.

scorpioen

juna
Berichten: 25

#3 , 02 nov 2006 21:48

Ik denk dat je vrije keuze van raadsman hebt.

Wat wel in de praktijk het geval zijn, is dat je verzekering zal weigeren zogenaamde dubbele kosten te betalen.

Je nieuwe raadsman zal bv. het dossier, net zoals je vorige raadsman, moeten instuderen.

De hiervoor aangerekende uren zal je verzekering geen tweede maal betalen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”