Beschadiging auto na bijna aanrading

ver_benny
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Re: Beschadiging auto na bijna aanrading

#16 , 10 apr 2024 18:39

Wat was u aan het sturen?
Naar men broertje dat ik onderweg was om hem op te halen ... Tjh ... Pech gehad dan ... In het vervolg geen moeite meer doen om een accident te vermijden beter laten aanrijden ... 🤣 Als ik aan zebrapad sta moet ik nu ook niet met men gsm bezig zijn maar indien ik aan het wandelen ben neem ik aan dat dit niet verboden is ...

Milo72
Berichten: 1016

#17 , 11 apr 2024 09:29

Had jammer genoeg veiligheidsschoenen aan dus de tik kwam inderdaad met een stalen tip wat zwaarder aan ...
"afduwen" om een aanrijding te vermijden doet u niet met een schoen (met stalen tip)
Dus het correcte verhaal is dat een camionette u bijna aanreed op het voetpad, en dat u daarom tegen de camionette geschopt hebt?
Dan lijkt het me heel logisch dat u voor de schade opdraait.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

LeenW
Berichten: 12852

#18 , 11 apr 2024 09:31

Geachte,


In een paniekreactie doordat ik op men gsm bezig was heb ik mezelf letterlijk weggeduwd van desbetreffende camionette om niet onder het achterwiel te belanden...

Als je aan het verkeer deelneemt; ook als voetganger, moet je NIET met je GSM bezig zijn
Goede raad van tante Kaat, maar juridisch niet afdwingbaar. Een voetganger is geen bestuurder dus valt niet onder Artikel 8.4 van de wegcode.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#19 , 11 apr 2024 11:13

En wat deed die camionette op het trottoir?
Kwam die erop gereden...kwam die uit een garage ?????

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 13 apr 2024 13:59

Had jammer genoeg veiligheidsschoenen aan dus de tik kwam inderdaad met een stalen tip wat zwaarder aan ...
Het gaat dus om verkeersagressie ...

Afzetten tegen een bestelwagen ... met de voet :lol:

Terug naar “Verkeersongevallen”