Ongeval met bijna oldtimer

tess1
Topic Starter
Berichten: 1

Ongeval met bijna oldtimer

#1 , 26 nov 2015 16:01

Hallo,

Ik heb een ongeval gehad met mijn 24 jarige wagen, ik ben in mijn recht. Er is meer schade aan mijn wagen dan deze nog waard is, dus totaal verlies. Ik heb de wagen 2jaar geleden gekocht voor een prijsje met het gedacht deze beetje met beetje op te lappen en dan volgend jaar als oldtimer te keuren. Ik heb er ook al kosten aangedaan tweedehands banden en velgen, lederen interieur ingestoken, uitlaat vervangen.

We weten dus nog niet hoeveel we gaan krijgen, we weten enkel dat het gaat om totaal verlies. Ik wil mij graag voorbereiden op wat er nog volgt. Aangezien ikzelf maar 1250 euro voor de wagen heb gegeven veronderstel ik dat ik niet veel meer zal ontvangen.

Mensen die mij raad kunnen geven wat ik best kan doen? Ik hoop dat we hier niet aan moeten toesteken aangezien ik 100% in mijn recht ben.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 nov 2015 21:34

Ik heb er ook al kosten aangedaan tweedehands banden en velgen, lederen interieur ingestoken, uitlaat vervangen.

We weten dus nog niet hoeveel we gaan krijgen, we weten enkel dat het gaat om totaal verlies. Ik wil mij graag voorbereiden op wat er nog volgt. Aangezien ikzelf maar 1250 euro voor de wagen heb gegeven veronderstel ik dat ik niet veel meer zal ontvangen.
Copies van recente kosten doorgeven aan de verzekering, of bij de autopapieren leggen voor de expert komt.

Die helpen mee de "dagwaarde" van het voertuig te betalen.

Nu, als je een dergelijk voertuig voor 1250 euro kon kopen, gaat het niet plots een fortuin opbrengen.

Normaal laat men opkopers bieden om het wrak te kopen - als je het wrak niet verkoopt (wat interessant kan zijn naargelang wat je terugkrijgt en wat je er aan accessoire-kosten ingestopt hebt) krijg je de autowaarde min de wrakprijs.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”