Verdere hulp gevraagd

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Verdere hulp gevraagd

#31 , 28 jul 2015 20:39

Moest ik bewusteloos zijn, en de enige andere persoon ter plaatste heeft geen GSM om hulp te bellen, dan zou ik toch vééééééééééél liever hebben dat hij zo snel mogelijk om hulp gaat, dan dat hij gewoon blijft wachten tot er iemand opdaagt, hoor. Just my two cents...
Terwijl je pakweg stikt in je eigen tong ?
Je gaat het zelf niet meer merken natuurlijk ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#32 , 29 jul 2015 10:30

Mijn zoon heeft een bizar ongeluk gehad.
Ze zaten met 5 mannen in 1 auto. Hij en 2 anderen waren nuchter en de andere 2 dronken.
Hij bracht iedereen naar huis.

Hij heeft de afgelopen 6 jaren 3 ongelukken gehad. Deze heeft hem wel serieus geraakt. Hij durft nu zelfs niet meer in een auto te zitten als passagier. .
Maar brengt ondertussen wel 4 kameraden naar huis met de wagen.
Allemaal zeer weinig geloofwaardig.

Jackrussell
Berichten: 701

#33 , 29 jul 2015 12:58

IK ben ook bang dat zoonlief het nooit zal leren als papa hem zo blijft verdedigen en zijn ongeloofwaardige kletsverhalen blijft geloven. Uw zoon verdient een pak rammel.

Reclame

BrechtS
Berichten: 463

#34 , 29 jul 2015 18:39

Aan iedereen die hie rmaar blijft vitten oo ongelukbeklaagd: dit is compleet zinloos, en stop er maar gewoon allemaal mee, het verhaal is misschien niet geloofwaardig, maar door het 25 keer te blijven herhalen, helpt u niemand verder. Ik stel me ook wel vragen bij het verhaal, maar dat maakt nog niet dat ik ongelukbeklaagd en zijn zoon hier openlijk ga beginnen beschuldigen van liegen, bedriegen, naïviteit... Ik zou allessinds wel willen vragen aan ongelukbeklaagd om het verdere verloop van de zaak te willen posten. Hiermee kan die staven wat hij hier zegt. Maar zoals het er nu voor staat zie ik geen meerwaarde aan al het gal te spuwen over ongelukbeklaagd en hem maar blijven lastig vallen met hoe ongeloofwaardig het is, totaal empatieloos reageren en vooral: totaal niets van nuttige informatie geven.

Het enige nuttige dat ik heb gezien is dat er sprake is van mogelijks vluchtmisdrijf (ookal was het onopzettelijk) maar voor de rest draait het alleen rond het accentueren van de ongeloofwaardigheid en het kleineren van TS. Is het nu zo moeilijk om als het verhaal u niet aanstaat en ongeloofwaardig is en u totaal niet wilt helpen, gewoon te zwijgen?

Jackrussell
Berichten: 701

#35 , 29 jul 2015 19:19

Wat een onzin man. Wat heeft empathie loos te maken met het niet geloven van kletsverhalen en het niet goed willen praten van vluchtmisdrijf?

BrechtS
Berichten: 463

#36 , 29 jul 2015 19:34

Wat een onzin man. Wat heeft empathie loos te maken met het niet geloven van kletsverhalen en het niet goed willen praten van vluchtmisdrijf?
We zouden de mentaliteit hier ook kunnen doortrekken naar uw topic over de aanrijding in Duitsland, direct beginnen over dat het ingeloofwaardig is dat u bent aangereden ipv u de aanrijden bent in dat verhaal... En empathie maakt wel uit, als u slecht nieuws heeft dan kan je het op zijn minst empathisch zeggen ipv TS nog verder door het slijk te halen en zijn zoon als een leugenaar beschuldigen en TS als een naive vader die overbeschermend zijn kind verkeerd opvoed.

Jackrussell
Berichten: 701

#37 , 29 jul 2015 19:54

Prima hoor. Die mening mag u daar hebben. Als u denkt dat dat zo is, dan moet u dat daar posten hè. Om reacties op een forum vragen betekent ook weleens reacties krijgen die niet in uw straatje passen. Helemaal als het een ongeloofwaardig verhaal is. Of op rancune gebaseerd zijn, zoals een eventuele reactie van u in dat topic.

TS mag hier weleens wat kritischer zijn ten opzichte van de verhalen van zijn zoon.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#38 , 30 jul 2015 09:31

Moest ik bewusteloos zijn, en de enige andere persoon ter plaatste heeft geen GSM om hulp te bellen, dan zou ik toch vééééééééééél liever hebben dat hij zo snel mogelijk om hulp gaat, dan dat hij gewoon blijft wachten tot er iemand opdaagt, hoor. Just my two cents...
Terwijl je pakweg stikt in je eigen tong ?
Je gaat het zelf niet meer merken natuurlijk ....
Als de persoon die bij me is zelf sowieso geen actie onderneemt, zou ik inderdaad ook in dat geval liever hebben dat hij iemand gaat halen dan gewoon naast me te blijven zitten en wachten, ja...

Als die persoon een spoedarts is en ik heb een hartstilstand, zou ik daarentegen liever hebben dat hij me hartmassage geeft tot er iemand opdaagt, tenzij hij zelf inschat dat het toch beter is me een paar minuten te laten liggen om een mug te bellen...

Anyway, wel volledig akkoord met de stelling hierboven dat je na het halen van hulp zo snel mogelijk terug naar de plaats van het ongeval moet gaan (en geen half uur weg blijven), en dat, als er anderen zijn die niet gewond zijn, je zelf ter plaatse blijft en een ander stuurt. En ook dat je sowieso niet weg gaat, als er niemand gewond is en er enkel maar wat schrammen zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”