Redelijke termijn opstellen PV

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Redelijke termijn opstellen PV

#1 , 28 mei 2015 13:38

Hallo iedereen,

Bestaat er zoiets als een bepaalde termijn waarin de politie het PV na een ongeval moet overmaken aan de betrokkene?

Op 9 mei was ik betrokken in een ongeval http://www.juridischforum.be/forum/view ... =7&t=63943" onclick="window.open(this.href);return false;

Aangezien de bestuurder van de tegenpartij (welke geen id-kaart, verzekering,...) bij zich had al was vertrokken met de ambulance toen de politie arriveerde, heb ik van hem geen gegevens.

Ook zijn passagier, die nog aanwezig was bij aankomst politie, had niets van papieren bij.

Mijn gegevens zijn door de agent genoteerd.
Een EAF opstellen was volgens de agent niet nodig, het PV dat hij ging opmaken was voldoende.
(later heb ik op vraag van mijn verzekering er toch eentje opgemaakt en de gegevens van de tegenpartij blanco gelaten in afwachting van de aanvullende PV)

De agent vertelde me dat hij de identiteit en verzekeringsgegevens (als die er zijn, want twijfelachtig) van de bestuurder ging achterhalen en dat ik de PV eerstdaags per post kreeg.

Hij vertelde er wel bij dat hij niet kon garanderen dat dit binnen enkele dagen in orde kwam.
Als er dringende interventies binnenkomen gaan die natuurlijk voor.

Hier heb ik alle begrip voor, maar ik heb nog altijd niets ontvangen en mijn verzekering vraagt hier constant naar.

Bij telefonisch contact met de politiezone is de agent niet aanwezig en vertellen ze me dat ze het hem nog eens gaan vragen.
In hun systeem is er wel de melding van dit ongeval, maar verklaringen zijn er nog niet ingegeven.

Is de politie te laat met hun papierwerk of heeft mijn verzekering te hoge verwachtingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 28 mei 2015 13:46

PV opvragen bij politie, of minstens het PV nummer.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 28 mei 2015 13:53

Kan weken duren triuwens u krijgt geen afschrift van het PV enkel een blad let de gegevens van de partijen.
Politie heeft x weken tijd ik dacht om het PV naar parket te verzenden ...ze zenden het dus niet naar u.
Uw verzekering dient contact te nemen met parket voor inzage PV ...zij weten wel hoe en waar en door wie.
U document stuurt u in copie naar uw verzekering zodat deze contact kunnen opstellen met verzekering tegenpartij.

U kan best een EAF opstellen ook al zegt politie dat zoiets niet hoeft - in principe moet de politie er steeds van uitgaan en u er dus op wijzen een EAF op te stellen.

Stel parket seponeert de zaak - u hebt uw verzekering niet in kennis gesteld en binnen 6 maanden hebt u nog geen nieuws ... resultaat uw verzekering kan dan zeggen wij wisten van niets dus trek verder uw plan.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 mei 2015 14:04

Ik wil u niet ontmoedigen, maar dit duurt vaak MAANDEN ...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 28 mei 2015 14:45

Ik wil u niet ontmoedigen, maar dit duurt vaak MAANDEN ...
PV nummer kunnen en moeten ze u ter plaatse geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#6 , 28 mei 2015 14:48

Bedankt voor de info.

Ik blijf proberen om de agent te bereiken voor meer informatie en op zijn minst het PV-nr.

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#7 , 28 mei 2015 14:50


PV nummer kunnen en moeten ze u ter plaatse geven.
Goed dat ik dat nu weet voor moest het nog eens voorvallen.

Ik had nochtans aan de agent ter plaatse gevraagd of ik al een nummer kon noteren, maar dat was niet mogelijk volgens hem.

BloodNight
Berichten: 621

#8 , 28 mei 2015 15:16

Het is niet altijd mogelijk om ter plaatse het pv nummer te krijgen. Hangt ook af van de drukte, bel gewoon eens naar de persoon in kwestie en vraag het pv nummer. Het kan maanden duren om het pv op te stellen en dan nog eens maanden voor dat het bij de politierechter is. Reken maar 6-18 maanden tijd om alles af te handelen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 28 mei 2015 17:34

De politiedienst die het VPV opstelt zal de aangever/benadeelde steeds een kopie van het VPV overhandigen, met de expliciete vermelding dat dit de enige kopie is die aan hem of aan zijn verzekeringsmaatschappij afgeleverd wordt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38603

#10 , 28 mei 2015 17:38

Een PV aanrijdingen is geen VPV.
In dit geval zijn er een aantal elementen die dit onmogelijk maken ...nl de onopzettelijke slagen en verwondingen.

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#11 , 03 jul 2015 10:34

We zijn nu 2 maanden verder.

Het PV-nummer heb ik begin vorige maand gekregen via telefoon van de receptioniste. (ik had nogmaals gebeld omdat de verzekering er naar blijft vragen)

Nu blijft de verzekering ook vragen naar een afschrift van mijn verklaring, gegevens tegenpartij.
Bij verschillende telefonische contacten is de desbetreffende agent nooit aanwezig en iemand anders kan me blijkbaar niet helpen.
Vragen dat hij mij terugbelt, blijkt ook niet te willen lukken.

Begin deze week eindelijk de agent aan de lijn gehad.
Hij was verbaasd dat ik dat nog niet gekregen had. (het eerste wat hij er van hoorde)
Het document was immers klaar en kon nog eens afgeprint en verstuurd worden.

Op mijn vraag: kan dit vandaag nog?
Was het antwoord: ik zal mijn best doen

Natuurlijk nog altijd niets ontvangen.

Kan ik naar dat kantoor rijden (ongeval was in een andere provincie gebeurd) en het ter plekke opvragen?
Desnoods de commissaris erbij halen.

Of gaat dat een reis voor niets zijn en kan ik enkel wachten tot ze in actie schieten?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 03 jul 2015 11:27

Eens dreigen dat u advocaat het copy van u verklaring dringend nodig heeft, dat er anders klacht ingediend word bij comite P.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Verkeersongevallen”