Aanrijding tegen open deur

VDG2
Topic Starter
Berichten: 785

Re: Aanrijding tegen open deur

#16 , 16 apr 2015 19:49

Inderdaad het is zoals Ddanck zegt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
baelus
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 sep 2016 12:45

Ik heb dezelfde situatie nu meegemaakt (aanrijding tegen open deur tijdens het vastmaken van een driejarige in een autostoel - ik had een getuige)
Hoe is dit dossier eigenlijk afgelopen? Wie werd er aansprakelijk gehouden?
De tegenpartij zei direct dat hij in fout was en dat hij had moeten zien dat de deur open was en het aanrijdingsformulier is ook op deze manier ingevuld. Ik stond op het moment van de impact voorovergebogen met de ogen op de sluiting. Gelet dat mijn deur toch enige tijd open was (een driejarige vast maken is niet eenvoudig.
Ik heb 2 kindjes met twee verschillende autostoelen, dus ook geen optie om die elke keer uit te sleuren en te veranderen van plaats....

mjers
Berichten: 1788

#18 , 09 sep 2016 13:09

die getuige is heel belangrijk. Jij zal moeten bewijzen dat die open deur een voorzienbare hindernis was. Iedere weggebruiker moet ten alle tijde kunnen stoppen voor een voorzienbare hindernis.
Het feit dat dit al toegegeven werd door de tegenpartij zorgt ervoor dat u de zaak eigenlijk al gewonnen hebt.

Reclame

Karanog
Berichten: 141

#19 , 09 sep 2016 15:05

Verkeer - Openen van portier - Aansprakelijkheid 01/2015
http://www.das.be/C12575670042A839/_/39 ... enDocument

Het zal afhangen van hoe de rechter het ziet.

mjers
Berichten: 1788

#20 , 09 sep 2016 15:08

Verkeer - Openen van portier - Aansprakelijkheid 01/2015
http://www.das.be/C12575670042A839/_/39 ... enDocument

Het zal afhangen van hoe de rechter het ziet.
Er is wel een heel groot verschil tussen een portier onrechtmatig en achteloos open laten.
Of een portier noodzakelijk openlaten.

Terug naar “Verkeersongevallen”