Ongeval

ergernis2
Topic Starter
Berichten: 91

Ongeval

#1 , 01 apr 2015 03:36

Gisterenmorgen heeft een wagen mij aangereden. Blijkbaar wou die mij voorbijsteken maar heeft me linksachteraan geraakt. Met alle gevolgen vandien. Toen ik ,nogal boos ,uit de wagen stapte en de persoon haar deur opendeed was haar eerste reactie, ben zwanger, ok heb ik toen gezegd we bellen een ambulance, alvast voor de zekerheid. Dus is er geen AVF ingediend. Ik weet ook haar verklaring niet. Haar echtgenoot zei wel dat ze niet gewoon was met die wagen te rijden....
Politie heeft pv opgesteld. Mijn wagen ,2jaar jong, zal total löss zijn ! Over hoeveel tijd zal dit gaan , ik heb een vervoermiddel nodig.

Getuigen zijn er niet ( misschien een oproep doen, was 6u50 ) blijkbaar hebben we dezelfde verzekering , wat kan ik doen om mij te verdedigen want iemand anders heeft mij toch aan de linkerachterzijkant aangereden .

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 apr 2015 07:32

Rechtsbijstand verzekering inschakelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 apr 2015 07:37

een AVF is niet nodig indien er een PV is opgesteld.

Voor de herstellingstijd/vervangingstijd van uw wagen (hiermee niet overdijven!) hebt u recht op een vervangwagen indien u in uw recht bent.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 apr 2015 14:59

Zonder aanrijdingsformulier gaat het nog veel langer duren ...
Het kan al maanden duren voor het PV bij uw verzekering terechtkomt .

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 02 apr 2015 12:13

Probeer dit te vermijden door minstens al zelf uw verklaring en het PV-nummer aan uw verzekering te bezorgen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

ergernis2
Topic Starter
Berichten: 91

#6 , 06 apr 2015 12:42

beste,

vraag mij ook af, blijkbaar zijn we beide bij dezelfde maatschappij verzekerd wel ander verzekeringskantoor. Ik ben overtuigd van mijn recht en hoop dat ik dit ook krijg.Maar heb geen trouw meer in deze zaken ,maatschappij, zal eens positief nieuws moeten krijgen zodat het vertrouwen wat terugkomt :(

Hoe kan ik me voorbereiden indien negatief nieuws? Nu ga ik strijden en niet zwijgen voor de rust of wat dan ook.

MVG

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 07 apr 2015 23:18

Van de politie zal u een document krijgen met alle nuttige gegevens van beide partijen.
Dit samen met uw verklaring bij de politie aan uw verzekering overmaken.
Wel zorgen dat u van beide een kopie bijhoudt.
Voor de rest zie boven.

TheMunges
Berichten: 13

#8 , 08 apr 2015 09:29

Wat ik je kan aanraden is het volgende: neem zelf contact op met de verzekeraar en vraag hen wat je exact moet doen. Als zij zeggen: wij moeten wachten op dit of dat, vraag dan contactgegevens van de andere partij waar ze op wachten en neem daar zelf contact mee op. Daardoor kan het soms allemaal wat sneller gaan en blijft het op z'n minst al niet ergens liggen op iemand z'n bureau.

Je kan ook aan je verzekeraar vragen waar je recht op hebt ivm vervangwagen (derving). Normaal gezien heb je tijdens de volledige periode dat je wagen onbruikbaar is recht op een vervangwagen. Kan zijn dat je verzekeraar dit rechtstreeks voorziet, of dat je dit zelf moet regelen en nadien de factuur binnenbrengt bij je verzekeraar. Neem dit zeker op met verzekeraar, en laat dit op mail bevestigen. Laat je ook niet met een kluitje in het riet sturen als ze zeggen dat je slechts recht hebt op 6 of 9 dagen vervangwagen, dat is niet correct. Je moet uiteindelijk vergoed worden voor de schade die je geleden hebt.

Als je verplaatsingen moet maken om dit allemaal te regelen, hou je gereden kilometers bij, deze kan je ook terugvorderen. Je kan hiervan de werkelijke kosten bewijzen of forfaitair tarief (van ik dacht 0.33€/km) inroepen. Idem met administratiekosten die je zou hebben (bvb telefoonkosten en dergelijke), hier kan je forfaitair 100€ voor vragen.
Meer info vind je in de indicatieve tabel: http://www.ordeexpress.be/UserFiles/Art ... l_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik denk als je je hierop baseert om je "eisen" op te stellen dat je veel kans hebt dat dit aanvaard wordt, dit was bij mij alleszins zo.

Hierbij ga ik er uiteraard allemaal van uit dat je in je recht bent, maar dit staat blijkbaar niet onomstotelijk vast. Is het misschien niet mogelijk om nu, na de feiten, nog een EAF in te vullen samen met de tegenpartij? In het geval er twijfel is over het feit of je al dan niet in je recht bent, kan je volgens mij best dadelijk je rechtsbijstand op de hoogte brengen en ook onmiddellijk vragen welke concrete stappen zij zullen/kunnen ondernemen.

Veel succes met de zaak.

Terug naar “Verkeersongevallen”