Onderling schade regelen

Me18
Topic Starter
Berichten: 16

Onderling schade regelen

#1 , 27 aug 2014 12:27

Gisteren heb ik een kleine aanrijding gehad waarbij ik niet in fout was, de bestuurder achter mij was even onoplettend en reed achter op mijn auto in de file. Nu zijn we overeen gekomen om het onderling te regelen, waarbij zij de geschatte kosten om mijn bumper te herspuiten aan mij betaald. Ze vroeg wel om alles op papier te zetten, logisch ook, maar ik vroeg mij af wat juist op dit formulier moet staan? Bv. Hoe kan ik het best verwoorden dat de overeenkomst pas geldt als de betaling gebeurd is enz... Houden we het europees aanrijdingsformulier bij of moeten we dat dan vernietigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 27 aug 2014 13:35

Ik zou géén contract mbt schade-afhandeling op papier zetten.

1) Breng het europees aanrijdingsformulier sowieso naar je verzekeraar
2) Laat bestek opmaken van de schade aan je wagen
3) Maak ook dit bestek over aan je verzekeraar
4) Indien idd. blijkt dat zij aansprakelijk is, zal je verzekeraar de schade bij haar gaan verhalen
5) Of zij dan die schade zélf vergoedt, of haar verzekeraar tussenbeide laat komen, is haar keuze en niet uw probleem
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 27 aug 2014 13:55

In feite zoals Iohabra.... maar u kan samen een onderlinge overeenkomst maken dat partij 1 bevestigt dat ze aan partij 2 de kosten aan de auto zal betalen veroorzaakt door feit dd 1/1/1/ en vervat in EAF dat door beide getekend is. Voor het bepalen van de kosten zal garage X een bestek maken waarvan copie wordt overgemaakt aan partij 1... rekening zak binnen de 3 dagen voldaan worden.

Datum en plaats - onderaan getekend ... door partij 1 en partij 2 ... diegene die het NIET geschreven heeft dient zijn handtekening te laten voorafgaan door Gelezen en goedgekeurd.

Heb dat zelf twee maal voorgehad en zo geregeld. Maar mijn makelaar was wel in kennis gesteld.

Reclame

Kingfisher
Berichten: 483

#4 , 31 aug 2014 12:00

Soms kan het interessant zijn om onderling te regelen. Vul het aanrijdingsformulier ZEKER in, laat het tekenen door beide partijen, maar stuur het niet op. Tegenpartij laat een offerte maken bij de garagist, als u akkoord bent met de offerte, betaal de kosten en stel een dading op. Indien u niet tot een akkoord kan komen, stuur het formulier naar de verzekering.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 05 sep 2014 15:49

Soms kan het interessant zijn om onderling te regelen. Vul het aanrijdingsformulier ZEKER in, laat het tekenen door beide partijen, maar stuur het niet op. Tegenpartij laat een offerte maken bij de garagist, als u akkoord bent met de offerte, betaal de kosten en stel een dading op. Indien u niet tot een akkoord kan komen, stuur het formulier naar de verzekering.
Het is net andersom:
Gisteren heb ik een kleine aanrijding gehad waarbij ik niet in fout was, de bestuurder achter mij was even onoplettend en reed achter op mijn auto in de file. Nu zijn we overeen gekomen om het onderling te regelen, waarbij zij de geschatte kosten om mijn bumper te herspuiten aan mij betaald. Ze vroeg wel om alles op papier te zetten, logisch ook, maar ik vroeg mij af wat juist op dit formulier moet staan? Bv. Hoe kan ik het best verwoorden dat de overeenkomst pas geldt als de betaling gebeurd is enz... Houden we het europees aanrijdingsformulier bij of moeten we dat dan vernietigen?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”