Verkeersongeval zonder aangifte

-S-
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeersongeval zonder aangifte

#1 , 17 apr 2007 22:51

Vorige maand vond ik mijn auto beschadigd terug. Er bleek een andere wagen op ingereden te zijn met vluchtmisdrijf. Een getuige had dit alles gezien en de politie gewaarschuwd. De bestuurder van de wagen bleek een minderjarige (zonder rijbewijs) te zijn. De wagen zelf was wel verzekerd op naam van de vriend/familie/kennis van de dader. Er werd door de politie een pv opgesteld waarvan ik een kopie ontvangen heb, samen met de naam van verzekeringsmaatschappij en de nummerplaat van de dader.

Mijn makelaar contacteerde Ethias (maatschappij van het dadersvoertuig), maar daar zeggen ze nog altijd geen aangifte ontvangen te hebben van een ongeval. Uiteraard heb ik niet zulke aangifte aangezien het een vluchtmisdrijf betreft.

Mijn maatschappij stuurde al een aangetekende brief naar de eigenaar van het voertuig om het ongeval te gaan melden bij zijn verzekeringsmaatschappij, maar zonder succes. Zij zullen kortelings iemand aan huis sturen om alsnog zijn aangifte te bekomen.

Intussen heb ik mijn voertuig laten herstellen en zelf de kosten hiervan gedekt. Ik ga ervan uit dat ik op termijn mijn geld terug zal zien.

Wat kan ik verder nog ondernemen indien de eigenaar van het voertuig blijft weigeren om aangifte te doen? Wanneer zie ik mijn geld terug, en wat met de intresten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 18 apr 2007 01:05

Hallo,

In uw geval ligt de fout deels bij de politie. U zegt dat zij een PV hebben opgemaakt. Tot daar alles ok. Hebt U een kopie van het verslag gekregen dat de politie het vluchtend voertuig heeft onderzocht op restsporen?

Neen?Dan heeft U geen zaak.

Kijk het zit zo: wanneer de dader van een vluchtmisdrijf kan ontkomen maar kan ge?dentificeerd worden door getuigen en alsnog opgespoord, moet de politie een onderzoek instellen dat het wel degelijk die wagen was die betrokken was in het vluchtmisdrijf. (verfschilfers, soort glas enz...) forensisch onderzoek.

De "tegenpartij heeft misschien niet genoeg schade om de moeite te doen aangifte te doen.

Wanneer dit niet is bewezen kan U geen kant op.

Aangezien U de schade reeds heeft hersteld is de kans op terugvordering nihil.

Met viendelijke groeten
Heye Andy

Christoph De Graeve
Berichten: 11
Locatie: Affligem - Brussel

#3 , 18 apr 2007 11:54

Geachte heer,

Indien U over rechtsbijstand in uw verzekeringspolis beschikt, zou ik U aanraden snel een advocaat onder de arm te nemen.
Die kan misschien gegevens loskrijgen van Ethias en zo druk op de ketel zetten ... zonder dat een vaststelling door de politie nodig is.
Voor een vrijblijvend telefonisch advies kan U mij altijd contacteren op het nummer 0478/95.02.58

Met vriendelijke groeten

Christoph DE GRAEVE

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”