auto-ongeval 29/11/2005 BEROEP

ontvreden klant
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: dentergem

auto-ongeval 29/11/2005 BEROEP

#1 , 17 jan 2007 10:14

Ik heb in 2005 een autoongeval gekregen door een dronken voetganger op een onverlicht weg.

Hij was in zijn onrecht verklaard en had tot 13 juni 2006 om te betalen.
Wat hij weigerde omdat hij het deels mijn schuld vond ( ik reed op een rechte baan, 60 waar ik 70 mocht 'snachts, toen plots een man in witte t-shirt voor me overstak) dus ik heb mij toen weggeslegen en een geparkeerde auto en een tuinomsluiting geraakt.

Nu is hij op 6/12/2006 veroordeeld tot het betalen van boete's en de schade aan de auto en een schadevergoeding aan mij. Nu kreeg ik gisteren een brief in de bus dat hij in beroep gaat.

Weet iemand hoelang dit zou duren tegendat het terug voorkomt, dat is nu al meer dan een jaar en wij hebben dat geld echt wel nodig. Wij hebben dat uit eigen zak moeten betalen, en we hebben nog maar net gebouwd.

Weet iemand of dat in beroep sneller voorkomt dan voor gewone rechtbank?
leven is zo al duur genoeg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 17 jan 2007 10:28

Weet iemand of dat in beroep sneller voorkomt dan voor gewone rechtbank?
Helaas..

guggenheimer
Berichten: 50
Locatie: Gistel

#3 , 17 jan 2007 13:28

u heeft de eer gehad kennis te maken met de grote gesel van het Belgische gerecht

Reclame

ontvreden klant
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: dentergem

#4 , 17 jan 2007 13:37

da's toch echt onmogelijk, dat wil dus zeggen dat ik bijna 2 jaar moet wachten op mijn eigen geld.

Moest ik in de fout geweest zijn ja, dan was't mijn eigen schuld, maar ik kon er niks aan doen.
Die vent is gemakkelijk hij veroorzaakt een ongeval en kan de betaling blijven uitstellen. :evil:

Ik heb al veel zin gehad om die vent een brief te sturen, of hij eigenlijk beseft wat hij gedaan heeft. Waarschijnlijk niet, want hij was te zat.
Maar ik weet dat ik het beter gerust laat tot alles is uitgesproken, hopelijk kom ik die vent niet meer tegen langs de weg.
leven is zo al duur genoeg

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 17 jan 2007 15:49

volgende keer erover rijden

hij zal ook in zijn ongelijk gesteld worden
gij (uw verzekering) zult enkel zijn lichamelijke schade moeten betalen, maar zo deelt hij tenminste mee in de brokken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

ontvreden klant
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: dentergem

#6 , 17 jan 2007 17:50

tja, ik zeg dat nu ook.

"de volgende keer rij ik erover"
Maarja, da's een reflex. Het is pikdonker en plots zie je iets voor je auto lopen, je slaat weg en raakt op een grasberm en dan kan je niet veel meer doen met je auto.

'kheb verdikkeme veel change gehad, dat ik die betonnen paal vlak langs de weg niet geraakt had, of't ging minder geweest zijn. voor mij en mijn auto.

:roll:
leven is zo al duur genoeg

koen999
Berichten: 730

#7 , 17 jan 2007 19:06

bekijk het zo, de gerechtsintresten zijn ongeveer het dubbele van de beste intrest op de markt voor een spaarboekje, 7% als ik me niet vergis,


u kan wel nog niet aan uw geld maar er is geen betere investering mogelijk.

als ik U was en het geld best nog even kon missen,
zou ik mijn advokaat instrueren er vooral geen haast achter te zetten

enne
bijna 2 jaar

u bent optimist zie ik :lol:

Drone
Berichten: 3041
Locatie: st-niklaas

#8 , 17 jan 2007 20:46

ik wacht al bijna een jaar op mijn geld van een kapot gereden (alumunium ) sport velg, tis nog in 'vooronderzoek' :roll:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 jan 2007 23:11

bekijk het zo, de gerechtsintresten zijn ongeveer het dubbele van de beste intrest op de markt voor een spaarboekje, 7% als ik me niet vergis,
6 % sinds 1/1/07
Zie Belgisch Staatsblad 17/01/07

scorpioen

ontvreden klant
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: dentergem

#10 , 18 jan 2007 10:51

bedankt Koen voor de goede moed :shock:
:lol:

langs de ene kant zeg ik dat ook, het is een goed spaarboekje, maar ik heb het wel nodig.
leven is zo al duur genoeg

subaru
Berichten: 90

#11 , 21 jan 2007 03:23

ik wacht ook al 1jaar en 2maand op het parket :roll:
moest je zolang wachten om je belasting te betalen het zou wel andere koek zijn :!: :twisted:

ontvreden klant
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: dentergem

#12 , 24 jan 2007 17:47

joepie.

vandaag de deurwaarder aan de deur gehad :lol:
Het komt voor op 27/02/2007, dus da's niet zo heel lang meer.

Die vent keek maar raar toen ik begon te juichen, hij is waarschijnlijk nog nooit zo ontvangen geweest :D :lol:

Nu maar hopen dat hij die schadevergoeding die ik vroeg ook nog aan zijn been krijgt, ie moet't maar weten :twisted:
leven is zo al duur genoeg

Terug naar “Verkeersongevallen”