Verkopen inbeslagname zonder vooraf gaande kennismaking.

Cadee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkopen inbeslagname zonder vooraf gaande kennismaking.

#1 , 19 dec 2023 16:42

Het is een zeer delicaat onderwerp en moeilijk te geloven, maar ik zit met heel veel onbeantwoorde vragen.
Ik ben hobby fokker ( hobbymatig fokken van honden) kleinschalig en met zeer veel passie.
Op een dag kreeg ik een inval van meerdere politie agenten. Mijn honden verblijfplaatsen zijn allemaal reglementair en voldoen aan de voorwaarden.
Ze nemen contact op met dierenwelzijn ( achteraf gebleken) met een zeer ander verhaal dan de werkelijkheid.
Als volgt geeft de dienst telefonisch mee dat ze mogen overgaan tot een gedeeltelijke inbeslagname. De politie besloot alles mee te nemen omdat ze zogezegd geen chip lezer hadden. Ik bood mijne aan maar die deed het zogezegd ook niet.... Paspoorten hebben ze dan wel weer achtergelaten. Vervolgens sturen ze mij een pv op met bevindingen die nergens op slagen. Ik stuur even later mijn verweer in met correcte feiten zowel naar dierenwelzijn als naar het parket maar deze gooien ze gewoon aan de kant. Enkele dagen later zie ik zonder enige vooraf gaande mail of brief al mijn honden even te koop staan... Heb ik dan geen rechten meer ? Ik ben helemaal niet veroordeeld of weet ik veel wat. Mogen ze zomaar op een pv die vol bedrog staat mijn honden door verkopen ? Bovendien is hier geen enkele fatsoenlijke controleur of dierenarts aan te pas gekomen. Zowel ik als mijn advocaat hebben niets mogen vernemen en nog geen inzage gekregen in het dossier. Weet iemand raad ?

* Honden zijn gewoon meegenomen zonder enige vragen te stellen over eventuele medicatie of speciale zorgen die ze nodig hebben !!!!!!
* Mijn dierenarts heeft achteraf ook geen enkele mail of telefoon gekregen.

puttemanp
Berichten: 615

#2 , 19 dec 2023 22:18

Het fokken van honden is gelukkig zwaar gereglementeerd. Als u meer dan 2 nestjes per jaar kweekt is een HK nummer verplicht. Om dit HK nummer te krijgen is een vrij technische aanvraag verplicht. Een dierenarts komt dan op voorhand kijken of wat u beweert wel degelijk klopt. Is alles reglementair krijg je de nodige vergunning en mogen meer dan 2 nestjes gefokt worden.

Wellicht ben je meer dan 2 nestjes per jaar beginnen fokken waar door je niet meer voldeed aan de vereisten als hobby fokker maar een volledige aanvraag nodig was.

Hierdoor wordt de politie door dierenwelzijn op pad gestuurd p, meestal na een externe partij.

Er zijn een antal vereisten bijgekomen om de vergunning te krijgen: je moet 1 van de door dierenwelzijn goedgekeurde opleidingen met succes gevolgd hennen. De verblijven moeten overeenkomen met de wettelijke vereisten, cotactdierenart, enz..

Greet,

P

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”