met papieren van senaat 20j. in psych. instelling: record

josephus
Topic Starter
Berichten: 6

met papieren van senaat 20j. in psych. instelling: record

#1 , 16 aug 2014 20:47

Merkwaardig gegeven. sedert ik 6.6.1994 bericht ontving van de quaestuur der senaat dat ik geslaagd was in een wervingsexamen typisten, een half jaar later nog een dergelijk vreugdevol bericht gehad, werd ik begin 1995 om mij onbekende redenen plotseling in psychiatrische instelling geplaatst, ik heb de reden nooit mogen weten, zoals Kafka altijd beschrijft, en na 20 jaren ben ik er eigenlijk nog altijd, en alhoewel ik het nu wel gewoon geworden ben daar te zijn, is het toch wel een misschien wereldrecord, 20 jaar in psychiatrische instelling zonder enige reden nochtans met zelfs documenten van de senaat, en dan was er nog een brief van de minister van volksgezondheid die meedeelde dat zij als minister de bevoegdheid overliet aan de geneeskundige. Nochtans had ik vroeger zelfs nog oude talen gestudeerd en moderne aan een universiteit, ik was zelfs ook klerk bij het ministerie van cultuur, waar ik nog een medaille van over heb. Tantaene animis caelestibus irae zegde Vergilius Maro ooit. :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 aug 2014 21:07

Twintig jaar in de Senaat of in een psychiatrische instelling, de vraag is: "zou je een verschil hebben opgemerkt?"
De houdbaarheidsdatum van een psychiatrische instelling is in elk geval langer dan die van de Senaat.
"Veni, vidi et capiebar ad anum" zei Hannibal ooit.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 16 aug 2014 21:42

Elke patiënt heeft recht op inzage van zijn medisch dossier. U kan een vertrouwenspersoon aanstellen.
U kan een advocaat nemen.
Is het collocatie dan moet daar een dossier zijn en regelmatig gerechtelijke beslissingen waar ook uw advocaat aanwezig dient te zijn.
Bij internering is het de commissie die beslist over uw vrijlating.
Senaat of minister hebben er niets mee te maken.
http://www.corstjensdillen.be/documents ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elfri.be/collocatie#wethttp: ... hAfUpIHoCw" onclick="window.open(this.href);return false;

http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/3 ... 001_AC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

U kan het internet bezoeken dus via
http://www.advocaat.be/Pages/SearchLawy ... Dd=0&log=1" onclick="window.open(this.href);return false;
kan u altijd een een advocaat zoeken en aanstellen.

Reclame

josephus
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 02 sep 2014 00:43

Weinig belangstelling voor de senaat, en voor een wereldrecord nog minder op dit forum heb ik gemerkt, alleen Roharro heeft een klein cynisch postje gedaan. Roharro spreekt wel Latijn, maar dat was niet de taal van Hannibal, en het citaat is een variant op Caesar. Aan Franciscus zeg ik dat in 1994 ik ooit naar een advocaat ging, maar raar maar waar, om welke reden weet ik nog altijd niet, maar ik werd toen in een psychiatrische inrichting geplaatst en mijn goederen werden sedertdien beheerd door dan nog die advocaat waar ik naartoe was gegaan, hij noemt zich sedertdien 'bewindvoerder". Wil hij dan het bewind voeren over de senaat zelfs dat nog? In zulk een geval begon ik te twijfelen aan de advocatuur... Naar een advocaat gaan is nog altijd geen misdrijf in Belgie, dacht ik. En ik dacht ook altijd dat de senaat inderdaad niets te maken had met collocaties etc. Ik had gehoopt op een beetje respect voor mijn persoon, maar dat was er dus niet bij. Ik vermoed ook dat er meer posts moeten zijn geweest, wie heeft ze gewist dan hier, ofwel zijn er geen redelijk denkende mensen meer te vinden in dit landje.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 02 sep 2014 01:24

UItleg wat u moet doen is reeds gegeven.
Net zoals vorige maal ...wat is uw juridisch probleem?
U kan gezien gebruik van internet een advocaat raadplegen

gebruiker
Berichten: 713
Locatie: Aalst

#6 , 02 sep 2014 07:01

Josephus, er ontbreken elementen in wat je plaatst.

In juni 1994 ben je geslaagd voor een wervingsexamen typisten (eerste bericht).

In 1994 ging je naar een advocaat (tweede bericht).

In 1995 werd je voor onbekende redenen plotseling in een psychiatrische instelling geplaatst (eerste bericht).

Er was een reden waarom je naar een advocaat ging, naar alle vermoeden?

Mogelijk gebeurde er iets tussen het moment dat je naar die advocaat ging in 1994 en je plaatsing in 1995 (of had dit betrekking op de reden waarom je een advocaat diende te raadplegen)?

Ik veronderstel dat je met een antwoord op deze voorgaande vragen reeds een ganse stap dichter zou zitten naar wat je zoekt te bereiken in antwoord.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 02 sep 2014 13:35

Roharro spreekt wel Latijn, maar dat was niet de taal van Hannibal, en het citaat is een variant op Caesar.

Roharro spreekt geen Latijn maar herinnert zich soms tijdens heldere momenten losse flodders uit de klassieke opleiding die hij heeft genoten in de tijd dat de dieren nog spraken en Latijn nog het verplichte toegangsticket was voor de meeste universitaire opleidingen.

"Veni Vidi Vici" (ik kwam, ik zag en ik overwon) is wat Julius Caesar zou hebben gezegd na zijn overwinning op koning Pharnacus in Pontus.

"Veni, Vidi et Capiebar ad anum" (ik kwam, ik zag en ik werd van achter belaagd) wordt aan Hannibal toegeschreven; hij zou dat gezegd hebben toen hij in zijn tocht over de Alpen in de rug werd aangevallen door Fabius Maximus.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”