buitenlandse geboorteakte

chantika
Berichten: 961

Re: buitenlandse geboorteakte

#16 , 10 nov 2015 20:37

De ambassade was reeds in het bezit van die akte. Normaal hebben ze dan een kopie.
De ambtenaren zijn niet koppig, ze doen hun werk zoals het moet. Als ze van iets niet zeker zijn zullen ze toestemming vragen aan hun overste.
De ambtenaar zal geen toestemming hebben om je die dit jaar te geven.

Neem het gesprek met het diensthoofd op.

België is toch een moeilijk land.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#17 , 11 nov 2015 08:22

De ambassade was reeds in het bezit van die akte. Normaal hebben ze dan een kopie.
De ambtenaren zijn niet koppig, ze doen hun werk zoals het moet. Als ze van iets niet zeker zijn zullen ze toestemming vragen aan hun overste.
De ambtenaar zal geen toestemming hebben om je die dit jaar te geven.

Neem het gesprek met het diensthoofd op.

België is toch een moeilijk land.
De ambassade vraagt de akte geen kopie. In mijn land geven ze EEN afschrift en je dient die altijd voor te leggen. Als je die kwijt bent krijg je een nieuwe nadat je verklaart dat je die verloren bent en een boete betaalt.

Het zal niets anders opzitten en dan geef ik die nooit meer uit mijn handen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 11 nov 2015 10:12

[
Het zal niets anders opzitten en dan geef ik die nooit meer uit mijn handen.
Je kan dan best een gelegaliseerde kopie afgeven i.p.v. het origineel.

Reclame

chantika
Berichten: 961

#19 , 11 nov 2015 10:24

Ik heb voor je eens opgezocht. Omdat je niet zegt welk land, was het moeilijk. Maar ik ken maar een land waar dubbele naam gebruikelijk is.

Benodigde documenten:
letterlijk afschrift van de Spaanse geboorteakte (na aangifte bij de Spaanse Burgerlijke Stand er onmiddellijk te verkrijgen in meerdere exemplaren)
het inschrijvingsformulier op naam van het kindje
een volante de empadronamiento van het volledige gezin (bewijs van inschrijving in het bevolkingsregister van de Spaanse gemeente) of certificat de residencia (voor Andorra) niet ouder dan 6 maanden


Bron

http://spain.diplomatie.belgium.be/nl/s ... boorteakte

Zoek het eventueel zelf op als je land niet Spanje is.

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#20 , 11 nov 2015 17:01

Ik heb voor je eens opgezocht. Omdat je niet zegt welk land, was het moeilijk. Maar ik ken maar een land waar dubbele naam gebruikelijk is.

Benodigde documenten:
letterlijk afschrift van de Spaanse geboorteakte (na aangifte bij de Spaanse Burgerlijke Stand er onmiddellijk te verkrijgen in meerdere exemplaren)
het inschrijvingsformulier op naam van het kindje
een volante de empadronamiento van het volledige gezin (bewijs van inschrijving in het bevolkingsregister van de Spaanse gemeente) of certificat de residencia (voor Andorra) niet ouder dan 6 maanden


Bron

http://spain.diplomatie.belgium.be/nl/s ... boorteakte

Zoek het eventueel zelf op als je land niet Spanje is.

Het is Roemenië :)

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#21 , 11 nov 2015 17:05

copy-paste (google translate) vanuit de site van de ambassade:

Huwelijk en geboorteakten van de ouders van het kind, origineel en kopie; Als een van de ouders een buitenlander is, zal een uittreksel van zijn daad van geboorte, een kopie en een vertaling door een beëdigd vertaler te presenteren;

Terug naar “Europees / Internationaal recht”