Discriminatie ---EHRM ......scheiding der machten..

besteph
Topic Starter
Berichten: 80

Discriminatie ---EHRM ......scheiding der machten..

#1 , 14 jul 2014 10:51

Ik vraag me af of ik rechten kan doen gelden ivm discriminatie die ik naar mijn mening moet ondergaan, omdat mijn burgemeester eveneens optreed als raadsman voor een mede-inwoner van onze gemeente, welke op zijn beurt alle wetten en decreten aan zijn laars heeft gelapt. Er zijn hiervoor weliswaar met hulp van de Vlaamse Ombudsman, reeds 2 Pro Justitia opgemaakt, welke echter dadelijk werden geseponeerd door de procureur.

De burgemeester blijft deze verdediging waarnemen niettegenstaande hij als burgemeester kennis heeft van alle verplichtingen vermeld in het bouwdossier en de afgeleverde stedenbouwkundige vergunning (want zijn handtekening staat op elke bladzijde van dit dossier). Toch heeft hij ten voordele van zijn cliënt ook verklaringen afgelegd aan de door de rechtbank aangestelde gerechtsdeskundige, welke niet met de waarheid stroken en daarom ook ernstig in het nadeel zijn van mijzelf.
De burgemeester/raadsman pleit er ook voor dat de stedenbouwkundige verplichtingen uiteindelijk door zijn client niet moeten worden uitgevoerd, niettegenstaande deze bouwschade veroorzaken. Dat kan toch niet?

Ik vraagt me nu ook af, Kan zulks aanzien worden als discriminatie van zijn onderdanen - zoals voorzien in de deontologische code van onze gemeente evenals in het verbod van discriminatie in de grondwet (fundamentele rechten en vrijheden?)

Ik vraag me ook af of deze naar mijn mening onverzoenbare verdediging in deze procedure, wel strookt met de "Scheiding der machten" welke in België zou moeten bestaan. een burgemeester neemt toch deel aan de uitvoerende macht, en (een advocaat?! maar vooral de rechters en door de rechtbank aangesteld deskundigen maken toch deel uit van de rechterlijke macht!? Of zie ik dit verkeerd?

volgens internet:

De federale uitvoerende macht bestuurt het land. Ze zorgt ervoor dat de wetten in concrete gevallen worden toegepast en nageleefd. De uitvoerende macht wordt uitgeoefend door de koning en zijn regering van ministers en staatssecretarissen.

De rechterlijke macht doet uitspraak over geschillen en wordt uitgeoefend door hoven en rechtbanken. Ze controleert ook de wettelijkheid van de daden van de uitvoerende macht.


Indien mijn rechten hierdoor zouden geschaad zijn, en ik zou hiervoor terecht kunnen bij het EHRM , kan dat dan nu reeds, terwijl de eigenlijke procedure nog helamaal niet voltooid is? Kan eventueel ook een onderzoeksrechter hier uitspraak over doen indien ik mezelf burgerlijke partij stel bij de onderzoeksrechter??

Indien iemand antwoorden heeft op deze voor mij belangrijke vragen ook in verband met een kans op slagen, en deze op dit forum kan/wil geven zou ik jullie zeer erkentelijk zijn.

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding