Terugbetaling plastische chirurgie?

Julius777
Topic Starter
Berichten: 154

Terugbetaling plastische chirurgie?

#1 , 04 okt 2012 06:30

Geachte,

Ik heb volgende vragen:

Wordt plastische chirurgie terugbetaald door het ziekenfonds en/of de hospitalisatieverzekering, meernamelijk volgende operaties en behandelingen:

- botoxbehandeling voor een fysische aandoening meernamelijk hyperhydrose
- neuscorrectie wegens functionele hinder
- kincorrectie wegens functionele hinder
- liposuctie wegens functionele hinder

Alvast dank voor de info.

Julius

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 04 okt 2012 07:06

Voor de hospitalisatieverzekering is dit wederom afhankelijk van de polisvoorwaarden. Contacteer uw verzekerinaatschappij om een antwoord te krijgen.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 04 okt 2012 09:43

mutualiteit betaalt normaal gezien plastische chirurgie wél terug als er een medisch-finctionele hinder/gevaar is;
dus inderdeed voor:
- neus-correctie maar enkel bij een slechte doorgang (gebroken knik-neusvorm waardoor de neus chronisch verstopt)
- kincorrectie: meer bepaald: de combinatie kin-kaakstand die foute tandenstand veroorzaakt. Louter kincorrectie lijkt me daar niet bij te horen.
- liposuctie: als de vetrollen gewoon "functioneel" in de weg zitten, zal het niet pakken vrees ik.
- botox voor hyperhydrose; is nog maar een recente manier van behandelen. Ik denk dat dit nog niet terugbetaalbaar is;
Maar waarom stel je de vraag niet eens aan de mutualiteit?
Ze zullen je daar zeker een antwoord op geven.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”