dokter verkoopt gratis proefstaal

mamm-loic
Topic Starter
Berichten: 18

dokter verkoopt gratis proefstaal

#1 , 18 aug 2014 14:23

Vandaag heb ik een spuit in mijn knie gekregen. Een dure grap: €180, en er wordt niets van terugbetaald. Ik heb de doos met de bijsluiter mee naar huis gekregen. Eenmaal thuis heb ik doos opgeruimd, maar toen zag er ineens een stickertje op zitten: GRATIS MONSTER. MAG NIET VERKOCHT WORDEN.

Teruggebeld naar de kliniek. De uitleg die ik kreeg, was dat het product daar in het groot wordt ingekocht omdat ze er dan gratis monsters bij krijgen. Die gebruiken ze dan om de prijs te drukken. Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat ik ervan moet denken, vind het toch een beetje vaag. Wat moet ik hier nu mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 18 aug 2014 14:29

Ziekenhuis heeft ethisch niet correct gehandeld.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 aug 2014 16:01

Spreek er eens over met uw ziekenfonds.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 aug 2014 16:13

Wat mava schrijft is nog zo geen slecht idee, van eens een klacht neer te legen bij je ziekenfonds, ik denk dat de firma van deze spuit daar ook niet zo gelukkig mee zou zijn mochten ze dit weten.

Langs de andere kant is het een zeer domme dokter die u dit doosje meegaf waarop je kon zien dat het een staal was.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 18 aug 2014 17:10

Jammer dat dit topic dubbel gepost is..

Zou niet mogen zijn en de uitleg van de kliniek is alles behalve transparant. Kan net zo goed concurrentievervalsing zijn om de kliniek spuiten van fabrikant A te laten kopen eerder dan van fabrikant B of C en het is maar de vraag of de gratis monsters doorgerekend worden aan de patiënt. Maar het kan ook een lot achtergelaten stalen zijn door een vertegenwoordiger..
De vraag is natuurlijk, hoeveel kost de spuit? Mogelijk vind je de consumentenprijs in deze apotheekdatabank http://www.surplusgezondheid.be/reserveer-online

mamm-loic
Topic Starter
Berichten: 18

#6 , 18 aug 2014 17:36

Ik weet dat de spuit in NL rond de €300 kost, maar ik weet niet in hoeverre je die prijzen kan vergelijken. Ik zal nog meer van die spuiten nodig hebben en wil er liever ook geen €300 voor betalen (als dat hier ook zo is tenminste). Naar de fabrikant toe is het natuurlijk niet echt netjes en het blijft een raar verhaal.

artemis
Berichten: 3293

#7 , 18 aug 2014 17:42

Vond je het product/prijs op de link in mijn vorig antwoord?

Natuurlijk is de bedoeling van een gratis monster dat het gebruikt wordt. Maar hoe in dit geval?

mamm-loic
Topic Starter
Berichten: 18

#8 , 18 aug 2014 17:49

Intussen ook gevonden idd. In België kost het normaal €210. Het zou dus wel kunnen dat die monsters daar de prijs drukken.

artemis
Berichten: 3293

#9 , 18 aug 2014 19:27

Dan lijkt het me wel fair want klinieken hanteren de consumentenprijzen voor medicatie, zeker als de 180€ die je betaald hebt inclusief consult is.

mamm-loic
Topic Starter
Berichten: 18

#10 , 18 aug 2014 20:22

Nee, het consult was ook nog €50.

artemis
Berichten: 3293

#11 , 19 aug 2014 16:26

Nee, het consult was ook nog €50.
Dan zou het niet ondenkbaar kunnen zijn dat 180€ de oude publieksprijs was voor de spuit en dat de kliniek nog geen voorraad nieuwe spuiten heeft ingekocht omdat ze nog over een partij gratis monsters beschikken…. :?

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”