Beste Gebruiker21,
Als de studenten volgens de docent over feedback beschikken voor de tweede zit en die er niet is, dan heeft de docent naar mijn mening ook geen recht om van deze student een tweede zit te vragen.
Tenzij jullie schoolreglement anders specifieert, is het krijgen van feedback van de docent geen voorwaarde om een tweede zit te kunnen inrichten.
Volgens mij moet een docent nog altijd een score kunnen staven/verantwoorden. Met een uitleg als:"je presentatie was niet goed", weet je evenveel als geen feedback.
Veel heb je inderdaad niet aan die uitleg, maar dit neemt niet weg dat de presentatie inderdaad slecht geweest kon zijn. Zeker als er tijdens de presentatie meer dan één docent aanwezig was om te beoordelen, ga je tegen een slechte evaluatie van die presentatie niets kunnen beginnen.
Of dit is toch mijn mening! . En hoe oud een topic ook is, een nieuw inzicht is toch niet erg of wel soms?
Het topic ging over "publieke vernedering", niet over het aanvechten van een tweede zit. Dit topic dus aangrijpen om uw ongenoegen over uw ombudsdienst te uiten, is niet echt nuttig. U mag uiteraard uw mening geven, maar dit had misschien beter in een apart topic gebeurd.
Ik vertel hierop gewoon mijn ervaring met de ombuds, ik dring niemand iets op. Of wil je gewoon zeggen dat Mijnrechten het hierbij moet laten?
Ik zeg enkel dat indien de ombudsdienst uw klacht niet ontvankelijk vind, dat u daar ook eens moet over nadenken. Toen ik studeerde heb ik ook studenten naar de ombuds weten gaan omdat ze er in eerste zit niet doorwaren. Hun argumenten raakten naar mijn mening kant nog wal. Leerstof was zéér complex en syllabus legde die stof niet gedetailleerd genoeg uit. Dat die studenten nauwelijks naar die les kwamen, vertelden ze er niet bij. Ombuds is hier verder ook niet op ingegaan. Ik zeg niet dat dit in jouw geval ook zo is, maar ik geef maar aan dat een ombudsdienst niet altijd de kant van de student hoort te kiezen.
En als er dan nog niets aan gedaan wordt, kan je nog altijd klacht indienen bij de onderwijskoepels, dit heb ik nu wel nog niet gedaan (wel overwogen). Maar kan eventueel een uitweg zijn, indien je bewijzen hebt.
Als u zo overtuigd bent dat u onrecht aangedaan is, zie ik neit in waarom u daar geen klacht zou indienen. Laat ons in dat geval weten wat er uit de bus komt.
In ieder geval, was het enkel mijn ervaring met de ombuds, wat de andere er mee doen of laten, staat geheel aan hen.
Als je meent dat je de ombudsdienst moet aanspreken, moet je dat zeker doen. Maar als je geen gelijk krijgt van de ombuds, is het wat kort door de bocht om te zeggen dat de ombudsdienst hun werk niet goed doen... That was my only point...