Kopij van diploma

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Kopij van diploma

#1 , 04 nov 2014 20:06

Een persoon heeft jaren geleden een cursus pedicure gevolgd. Daar zij haar diploma niet meer vond heeft ze tel. kontakt opgenomen met het Belgisch Instituut voor podologie en vernam zo dat het instituut, afdeling Leuven al tien jaar niet meer bestaat en alle dokumenten weg zijn.
Bestaat er nog ergens een mogelijkheid om hier nog iets van terug te vinden ? tenslotte werd de cursus gevolgd en betaald.
Dank voor antwoord.
vgrt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 nov 2014 20:14

De school zelf misschien.

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#3 , 05 nov 2014 09:20

Is gesloten sedert 10 jaar.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 05 nov 2014 17:38

ik vermoed dat een cursus pedicure slechts een attest oplevert dat je de cursus met succes gevolgd hebt. Maar ik denk dat het géén diploma is...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 nov 2014 19:26

Ik geloof niet dat je dit diploma ooit zal nodig hebben, zelfs niet om zelfstandige te worden in pedicure. !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 05 nov 2014 20:09

Ik geloof niet dat je dit diploma ooit zal nodig hebben, zelfs niet om zelfstandige te worden in pedicure. !

Fout. Mijn buurbrouw kan je over haar kruistocht desgewenst urenlang onderhouden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 nov 2014 21:50

Ik geloof niet dat je dit diploma ooit zal nodig hebben, zelfs niet om zelfstandige te worden in pedicure. !

Fout. Mijn buurbrouw kan je over haar kruistocht desgewenst urenlang onderhouden.

Inderdaad is voetverzorging een gereglementeerd beroep en dit volgens het KB van21/12/2006.

Maar wanneer de TS over een diploma of akte heeft beschikt die voldoet aan de eisen van het KB moet het een koud kunstje zijn om daar een kopie van te kunnen krijgen ook al bestaat deze school niet meer moet er toch nog ergens de gegevens ervan opgeslagen zijn.

Maar ik vrees dat de cursus van TS bij een privaat school was.

En voor de zelfstandig te kunnen beginnen heeft ze het volgende nodig als ze niet beschikt van een geldende akte.

Beroepsbekwaamheid kan op twee manieren bewezen worden:

Een praktijkervaring hebben binnen de laatste vijftien jaar één jaar zelfstandige in hoofdberoep was of voltijds en effectief als geschoold arbeider werkte, en twee jaar indien u zelfstandige in bijberoep was of deeltijds als geschoold arbeider werkte.


Zie ook diplo-databank waar alle soorten akten zijn in opgenomen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Onderwijsrecht”