Stageplaats aanvechten

Keltia
Topic Starter
Berichten: 1

Stageplaats aanvechten

#1 , 16 okt 2014 23:53

Ik volg momenteel een opleiding in volwassenonderwijs, gezien ik al een tijdje werkloos was. Ik heb hiervoor een vrijstelling van de RVA. Ik volg 2 dagen in de week les en de rest doe ik stage. Probleem is dat ik in mijn eerste jaar zit en dus mijn eerste stage in het werkveld ging doen.

Men had me zo al in een moeilijkere groep gezet dan ik aangaf. Ik werd er aan mijn lot overgelaten en daarom liep het in het begin stroef. Ik moest plots zoveel nieuwe taken opnemen, dat het eigenlijk te zwaar was voor mij, maar ik maakte er het beste van. Ik moest normaal minstens 200 uren doen voor de school. Ik was 3 weken bezig en had er een goede 50 gedaan, toen men mij plots zwart schilderde en op mijn stageplaats ontsloeg. Voor de instelling moest ik zelfs 250 uren doen. Ik ging hier mee akkoord, maar ik vind dat ik heel oneerlijk ben behandeld. Men geeft me geen kans om te evolueren. De ene dag bespreekt men plannen over de volgende activiteit en dan opeens zet men mij buiten.

Men heeft geen alternatief voorgesteld. Ik weet dat ik mijn studies nu wel kan vergeten, maar zou graag in beroep gaan tegen mijn stageplaats, omdat ik geen waarschuwing kreeg, wel kan bewijzen dat ik rekening hield met feedback en positief evolueerde. Ondertussen vind ik ook geen nieuwe stageplaats meer, omdat alles volzet is.

Ik heb ook geen papier hierover in handen. Officieel weet ik nog niets, maar ik ben zeker niet van plan om iets te tekenen dat in mijn nadeel is. Ik ga me geen leugens in mijn schoenen laten schuiven. Feit is dat er in de organisatie één en ander fout loopt, maar dat ik geen zin heb om er voor op te draaien, om eventueel de rug van een vast teamlid te dekken.

Waar kan ik hiervoor best stappen ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 18 okt 2014 12:18

Het lijkt me dat je best naar een andere stageplaats kan uitkijken. De onderwijsinstelling kan je helpen bij het zoeken van een stageplaats, maar in se is dat een eigen verantwoordelijkheid. Wat heb je te winnen met juridische achterhoedegevechten? Een school is niet verplicht je een stageplaats aan te bieden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”