toestemming gemeente

fdm867
Topic Starter
Berichten: 2

toestemming gemeente

#1 , 22 jun 2015 15:49

Ik ben het niet zeker of ik in de juiste forum ben.

Bijna een jaar geleden ben ik met een probleem ivm hondepoep op berm voor mijn huis naar de milieudienst van de gemeente geweest. Daar hadden ze mij een oplossing aangeboden.
Namelijk een affichette die ik aan de omheining of op een bordje in de berm mag plaatsen. Ik had de affichette op een borde in de berm geplaatst.

Nu hebben medewerkers van de gemeente mij komen vertellen dat dat bordje daar niet mag staan omdat het openbaar eigendom is. Ik had hen het bewijs getooont dat ik de toestemming ervoor gekregen had. Ze probeerden mij ervan te overtuigen dat dit een verkeerde woordspeling was in die toestemming. Als ik de mail met toestemming goed lees is een verkeerde woordspeling onmogelijk, het komt trouwens van een administratieve medewerker van de gemeente.

Een paar dagen later hebben ze het bord zelf willen verwijderen, ik heb met de gemeente medewerkers nog een kleine discussie gehad. Maar dan toch besloten om dat bordje toch dan maar zelf te verwijderen.

Ik heb de dienstverantwoordelijke gecontacteerd en die had zich dan geexcuseerd omdat de toesteming mij verkeerd werd doorgegeven.

Dit is de mail met de toestemming die ze mij gegeven hadden. Mogen zij zomaar die toestemming intrekken?
"Beste,



Dank voor uw mail.



Wij begrijpen dat het heel vervelend is om telkens opnieuw de hondenpoep te moeten opruimen, doch u begrijpt dat wij geen private camerabeelden kunnen gebruiken als bewijsmateriaal. Mogelijks kan u de betrokkene in de toekomst zelf eventueel vriendelijk aanspreken hierover en begrijpt ze de overlast beter.



Ondanks onze sensibilisering en controles zijn er nog veel hondenbaasjes die aan hun plichten verzaken. Wij vragen onze milieutoezichters om de controles in uw buurt te verscherpen. Aan ons loket kan u ook een affichette (zelfklevende of gelamineerde versie) verkrijgen. Deze kan u dan eventueel aan uw omheining bevestigen of op een bordje in de berm plaatsen."
Ik vind het heel jammer want dat bordje was een goede oplossing voor het hondepoep probleem, ze hadden dan een stickertje aangeboden die ergens op de omheining mocht plakken maar daar kijkt niemand naar en valt totaal niet op.
Ik had hen er ook op aangewezen dat in mijn gebuurte overal prive paaltjes en bloembakken op het openbaar domein stonden, daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jun 2015 09:50

er staat daar niet dat u het mag op publiek domein plaatsen. De berm kan ook uw berm zijn, zij gaan er van uit da thet probleem zich op uw domein gebeurt.

fdm867
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 jun 2015 14:00

ze hebben ondertussen hun excuses aangeboden en hun fout erkend.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”