Gas boeten

Deweerdt4
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Gas boeten

#1 , 25 mar 2024 15:51

Beste

Vandaag ben ik tijdens een weg controle aan de kant gezet.

Na al mijn papieren ect… papieren van het voertuig af te geven gingen de 2 agenten naar de combi voor alles na te trekken.

Nu zij bezig waren stak ik een sigaret op die ik los in mijn zak had ik had het leeg pakje ook nog opgetrommeld in mijn zak steken nu zonder na te denken heb ik het opgetrommelde pakje uit mijn zak gehaald en achter me gesmeten dit was een beekje.

Nu aan de woning waar ik aan de kant was gezet kwam de man pas thuis die natuurlijk ook nieuwsgierig was en volgens mij alles gezien heeft. Na de controle reed de politie verder en vindt ik het “verdacht” dat ik in een beek zou staan zoeken naar een leeg pakje sigaretten.

Nu is mijn vraag stel de man belt de politie dat ik mijn afval heb weg gegooid.

Zal ik hier een gas boete van krijgen.
Of gaat dit gezien worden als sluikstorten en zal ik een enorme boeten krijgen voor dit.

Zoals eerder vermeld vondt ik het best raar om na een controle van de politie 2 seconden later in de Beek “te springen” voor toch mijn afval eruit te halen.

Aangezien de bewoner daar alles zag.

Mvg

Luc6580
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2024 16:10

Blijkbaar hebt U ook de slechte gewoonte zoals zoveel rokers:alles wat ze niet meer moeten hebben (sigarettenpeuken, lege aanstekers, lege verpakkingen, wegwerp e-sigaretten) zomaar weg te gooien waar ze zich bevinden.Dat is een slechte gewoonte, met als gevolg dat je zelfs in het bijzijn van politie dit onbewust doet.
Als de bewoner aangifte doet, kan er gevolg aan gegeven worden.
De boete hangt af van gemeente tot gemeente.

Deweerdt4
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mar 2024 16:25

Daar geef ik u volkomen gelijk in.
Slechte gewoontes !
Maar mijn peuken zelf smijt ik nooit openbaar weg maar stop ik een een bakje. Tot ik thuis ben en smijt ze daar weg.
Waarschijnlijk door de stress of ik weet het niet heb ik onbewust het pakje zelf achter me gekieperd wat inderdaad niet mag. Wordt ik hierover aangesproken zal ik dan ook geen bezwaar maken voor dit op te ruimen of een gas boete te betalen maar het zou spijtig zijn moest dit gezien worden al “sluikstorten” en ik i.p.v een gas boete. Een boete van 3000€ ontvang voor een
Stommiteit van me.

Ik probeer er natuurlijk niet onderuit te komen. En zal ook mijn verantwoordelijkheid dragen maar als bevoordeeld de bewoner een camera heeft en ze zien inderdaad dat het om een pakje sigaretten ging en geen 4 vuilzakken in bewijze van. Kan dit dan nog steeds gezien worden als sluikstorten?

Reclame

lukasi
Berichten: 1150

#4 , 25 mar 2024 18:17

Snap iets niet.
Waarom heb je dat leeg pakje niet uit die beek gehaald, naar die man gestapt en tegen hem gezegd : man ik was zo zenuwachtig door die controle dat ik niet meer nadacht.

Dan had je tenminste kunnen rekenen op wat goodwill .

Deweerdt4
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2024 18:23

Ja inderdaad
Heb dit niet gedaan omdat de agenten vertelde tegen de man dat er niets aan de hand was “aangezien we op de oprit van de man stonden snap ik dat meneer dacht dat ik bv een accident had veroorzaakt met gevolgen van schade aan meneer zijn eigendom” de man is terug binne huis gegaan maar hij was wel benieuwd precies wat er aan de hand was aan de voorkant van de woning stond ook een camera op ons gericht dus vermoedelijk heeft hij daar wel is op gekeken. Ik heb het achteraf niet uit de beek gepakt ook al zag ik het nog drijven en kon ik er in principe aan met wat turn bewegingen. Maar vindt dit juist heel verdacht moest ik 2 seconden na de politie vertrokken was in de beek te gaan neuzen. Vandaar dat ik het laten liggen heb

Deweerdt4
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mar 2024 18:48

Plus even een terug koppeling
Ik dacht stel dat de man het op de camera ziet dat ik iets weg gegooid heb kan ik gewoon de waarheid zeggen “sorry maar zonder na te denken heb ik mijn sigaretten pakje weg geslingerd” en als ze dan gaan kijken is de kans er dat ze het pakje inderdaad nog zien drijven.

Als ik het achteraf had gepakt dan zag meneer op zijn camera mij iets weg slingeren en als de politie vertrekt mij iets ziet uit de beek halen als ik dan achteraf vertel het was een leeg pakje sigaretten ja gaan ze me dan wel geloven vergeleken nu kunnen ze het pakje nog zien drijven in bewijze van spreken.
Ik spreek nog steeds mijn vervuiling niet tegen en ik had dit niet moeten doen. Maar toen ik niet meer zo “gestrest” was dacht ik verdorie wat doe ik nu. En was ik te “bang” om het weg te nemen

Terug naar “Administratief recht”