Achterliggende grond

milznjz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achterliggende grond

#1 , 18 okt 2023 17:27

Hello iedereen,

De kant van mijn oma is al 60 jaar in het bezit van achterliggende grond waar ze niet vanaf geraken. Dit is gekocht geweest door hun vader als bouwgrond, later bleek dit achtergrond te zijn. Zoiets hebben ze mij verteld.

Nu ben in, de kleinzoon, geïnteresseerd in die grond. Om groenten op te kweken en gewoon eens weg te kunnen zijn. Ik ben van Gent en het ligt in Sint-Niklaas. Wij hebben geen aanpalende gronden/huizen.

Mijn oma vertelt me steeds wat haar broers haar vertellen. De grond geraken we niet kwijt aan de buren (van de grond) en we mogen dit niet aan andere mensen verkopen. Klopt dit? Mag je achtergrond niet verkopen aan iemand die geen omliggende grond/woning heeft. Indien ja, Is er een uitzondering mogelijk omdat ik familie ben? (Schenking,..?)

Ze willen er ook echt van af (problemen met buren omdat het niet onderhouden wordt). Dus ik die er op ga telen terwijl het in bezit blijft van hun is helaas geen optie.

Alvast bedankt,

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 18 okt 2023 17:45

Best eens via uw notaris passeren en via de stedenbouwkundige dienst van de gemeente
Achterliggende grond en moeten toch een uitweg hebben ergens over de er rond liggende percelen?

milznjz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2023 18:18

Heeft inderdaad een uitweg langs het gebouw dat er voor staat, is ook de inweg voor achterliggende akkers

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 18 okt 2023 19:35

Dan kan u eraan en kan u - mits eens navraag bij gemeente - het vermoedelijk wel gebruiken voor groeten of bloemen teelt of zelf bomen planten.
Misschien is gemeente wel geïnteresseerd of alle aangelanden samen voor een groene zone in de stad??

Terug naar “Administratief recht”