Stiekem ingeschreven als hoofdverblijfplaats

KKME2825
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stiekem ingeschreven als hoofdverblijfplaats

#1 , 13 sep 2023 10:52

Beste,

Tijdens mijn vakantie heeft mijn partner die thuis was gebleven, zijn zus laten inschrijven op ons adres. Haar hoofdverblijfplaats is dus nu hier. Voorheen woonde zij in het buitenland (VS). Vandaag ben ik daar heel toevallig achter gekomen. Ik wil dit helemaal niet. Het huis is ook enkel van mij, niet van mijn partner.
Kan ik daar iets aan doen? Kan iedereen zich zo maar ergens inschrijven?

Indien ze dit niet wil aanpassen, is mijn enige optie dan fraude aangeven bij de gemeente?

Dank u,
KKME

LeenW
Berichten: 12893

#2 , 13 sep 2023 10:59

Als ze er niet effectief woont, wijkagent laten langskomen en schrapping vragen.

Ook eens nadenken over het verdere verloop van uw relatie.

Franciscus
Berichten: 38654

#3 , 13 sep 2023 21:16

Komt ze in BE wonen? Definitief of voor een periode?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 sep 2023 22:22

Het lijkt me best dat u contact opneemt met uw gemeentebestuur, dienst bevolking, de situatie uitlegt en met hun overlegt welke stappen u best kan ondernemen. Ik raad u aan om alles toch vooraf eerst te bespreken met uw partner om u relatie niet op het spel te zetten. Anderzijds mag u zonder meer altijd op uw rechten staan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38654

#5 , 14 sep 2023 12:14

Eigenlijk speelt de eigenaar in deze geen rol. Is een non - argument voor ambtenaar bevolking.
Het zijn de bewoners die hier in eerste instantie de bevoegde personen zijn.
Het is uw relatie met partner die de doorslag geeft zoals @Marcus Aurelius heeft geschreven.
U zal ook geen huurcontract hebben met uw partner..

Inazuma
Berichten: 9804
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 sep 2023 23:03

Tijdens mijn vakantie heeft mijn partner die thuis was gebleven, zijn zus laten inschrijven op ons adres. Haar hoofdverblijfplaats is dus nu hier.
Woont ze er ook effectief ?
Indien niet kan u naar gemeente stappen, en vragen ze ambtelijk te laten schrappen wegens domicilie-fraude

Waarschijnlijk gaat u ook de partner buitengooien dan ?
Kan me niet voorstellen dat u zo'n fratsen achter uw rug pikt ...
Dat zal via Vrederechter moeten als die er effectief woont en niet zomaar wil vertrekken ...


Als de zus schulden heeft of maakt, kan u nog grote ogen trekken ...

Terug naar “Administratief recht”