dakloos

harryh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

dakloos

#1 , 22 okt 2016 05:15

Ik ben sinds mei 2016 dakloos geworden en sedert september heb ik een referentie adres bij het OCMW .
Ik heb veel vrienden die mij op verschillende manieren helpen en willen mij ook een tijdelijk onderkomen aanbieden zodat ik terug een adres heb . Maar omdat ik ook schulden heb vrees ik dat indien er deurwaarders komen er beslag zal gelegd worden op de goederen van mijn vrienden. Hoe kan ik dat vermijden ? Zo heb ik ook een voorstel gekregen van kennissen om twee weken gratis mee op reis te gaan naar Spanje in december ze betalen mijn vliegtuigticket en mijn verblijf in ruil daar voor vragen ze om op kerstavond te koken voor groep vrienden . Nu mijn vraag ! Zal ik problemen ondervinden aan de luchthaven ? Ik heb nog steeds een geldig ID en heb een referentieadres
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 22 okt 2016 18:38

U hebt een referentieadres dat is voldoende.
U kan niet ingeschreven worden op dat adres.
In principe doet het er niet toe waar u een nacht slaapt.
En neen u hebt geldige papieren maar best dat u OCMW verwittigd dat u mee mag met vrienden op vakantie maar ook niets meer.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”