Domicilie zonder woon plaats

eviens
Topic Starter
Berichten: 1

Domicilie zonder woon plaats

#1 , 22 nov 2015 21:56

Ik ben op zoek naar een baan in België, en ik verblijf nu in een hotel. Ik wil voor het moment geen huishuur kontract
ondertekenen. Ik heb erts een baan nodig om huishuur kunnen te betalen. Ondertussen kan ik bij een vriendin logeren maar, als ik een werk vind dan heb ik een domicilie nodig.
Ik moet wel 2 manden wachten voor dat ik de geld voor een borg kan verzamelen.
Dus ik heb geen domicilie, en als ik het goed verstaan heb zonder die zullen ze nooit een werk aanbieden.
Wat moet ik doen?
En trouwens ik ben ook nog belg, heb een dubbelen nationaliteit, mijn hoofdadres ziet in Italië. Hoe kan ik een domicilie adres vragen? Ik heb een baan nodig, maar ik kan op dit moment geen huur betalen, en zonder een domicilie krijg ik geen baan.
Hoe moet ik dat oplossen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 22 nov 2015 21:57

Een referentieadres kan u misschien helpen?

http://www.rechtenverkenner.be/Pages/Re ... 88&pc=2800

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 nov 2015 22:06

En eens tot bij het OCMW langs gaan die kunnen je helpen voor je huur borg en ook eventueel voor een adres.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 23 nov 2015 13:50

U kan NIET tegelijkertijd in Italië gedomicilieerd zijn en in België.
Het zal een van beide worden ofwel blijft u geregistreerd in Italië maar kan u geen domicilie in België bekomen ofwel dient u zich in te schrijven in België.
Waarom zou u het adres in Italië aanhouden?
U dient ook uw rijbewijs hier te laten registeren.. en indien in bezit van wagen ook een Belgische nplt aan te vragen (termijn 6 maanden).
Met een domicilie in Italië zal u tekens voor een document over en weer moeten gaan want een Belgische gemeente kan en zal u geen papieren kunnen bezorgen indien u in het buitenland gedomicilieerd blijft.

U kan inderdaad trachten via een referentieadres van het OCMW (in principe van de laatste gemeente waar u ingeschreven bent geweest).
Dus het kan zijn dat het OCMW van de plaats waar uw hotel ligt u zal doorsturen.

Terug naar “Administratief recht”