gevraagd info over de Raad van State Belgie

inina
Topic Starter
Berichten: 311

gevraagd info over de Raad van State Belgie

#1 , 25 feb 2015 21:53

Waar kan ik meer informatie vinden over de Raad van State? Ik vermoed dat dit geen rechtbank is? Ik ben op zoek naar het volgende :

Kan een particulier daar terecht of moet er een advocaat tussenkomst bieden? Wat is het resultaat van zaken die daar behandeld worden (vonnis, arrest.....??? en moeten de uitspraken van de Raad van State verplicht worden uitgevoerd? Is dit zo'n dienst die werkt zoals de Hoge Raad voor het handhavingsbeleid waarvan de uitspraken ook niet worden nageleefd ???

Graag wat uitleg en indien mogelijk enkele verwijzingen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 feb 2015 00:01

Je kan beginnen lezen :

http://www.raadvanstate.be" onclick="window.open(this.href);return false;

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#3 , 26 feb 2015 08:16

Inderdaad ik vrees dat dit een hele boterham zal worden, omdat ik en nog helemaal niks vamaar toch de moeite waard

Reclame

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#4 , 26 feb 2015 08:20

van af weeet, maar toch de moeite w

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#5 , 26 feb 2015 08:22

omdat ik er nog helemaal niks van af weet, maar toch de moeite waard om te kijken of het ook voor mijn zaak toepasbaar is. Ik hoop, alleen te zullen vinden dat ook particulieren hier toegang krijgen?

Hartelijk dank voor de link

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#6 , 26 feb 2015 22:52

Ja, particulieren kunnen er ook terecht. Maar zoals gezegd : een half uurtje lezen maakt je al heel wat wijzer.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#7 , 01 mar 2015 16:19

Bedankt basejumper voor de toelichting.

Terug naar “Administratief recht”