algemene voorwaarden op een overeenkomst

stijndm1981
Topic Starter
Berichten: 1

algemene voorwaarden op een overeenkomst

#1 , 28 feb 2015 14:50

Beste,

Ik heb twee pagina's aan algemene voorwaarden en een overeenkomst van 1 pagina.

Meestal vindt u de algemene voorwaarden op de achterkant van de overeenkomst.
Omdat mijn voorwaarden meer pagina's bevatten dan de overeenkomst zou ik op de achterkant een verwijzing naar de website plaatsen waar dan een link naar een pdf met de algemene voorwaarden staan.
Mag dit wettelijk gezien of hoe los ik dit probleem het beste op.


Met vriendelijke groet,

Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 feb 2015 16:07

Niet iedereen heeft een computer. Er bestaat ook nog zoiets als kleine lettertjes. Heb je waarschijnlijk toch al van gehoord? En ben je zeker dat uw AV niet te eenzijdig zijn?

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 28 feb 2015 18:08

Verkoop aan consumenten? Dan is het niet voldoende dat de AV op de achterkant staan, om voor hen te gelden. Consumenten moeten expliciet zich akkoord verklaren met de AV, anders kan u zich de moeite besparen om deze te vermelden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 28 feb 2015 22:45

Bij een firma die ik ken zijn de AV's opgenomen op de voorkant van hun factuur - deze hebben al enkele problemen gehad ... maar steeds gewonnen.
Alles wat er moet staan staat er en voor de rest is er de wet qua particulieren.

Terug naar “Administratief recht”