herhaalde ambtshalve schrapping

MaristoBen
Topic Starter
Berichten: 1

herhaalde ambtshalve schrapping

#1 , 31 okt 2014 12:29

In 2012 werd onze huurder uit de woning gedreven door een gerechtsdeurwaarder, op basis van een vonnis van de vrederechter. Hij verdween onmiddellijk in de anonimiteit en werd ambtshalve geschrapt.
Via sociale media kwamen we achter zijn verblijfplaats . Hij ontving ons aangetekend schrijven met antwoordaart en plots was hij daar ook weg. De zoektocht kon opnieuw beginnen... uiteindelijk vonden wij hem in een gemeente niet ver van Tongeren. We vroegen een attest van woonst aan bij de gemeente omdat we andermaal een zaak wilden opstarten bij het gerecht. Eén week later verdween hij opnieuw , ditmaal volgens zijn sociale media pagina naar een Noord Limburgse gemeente. Ondertussen heeft hij zich nog steeds niet ingeschreven in het bevolkingsregister en is hij andermaal ambtshalve geschrapt uit de gemeente in de buurt van Tongeren.

Mijn vragen :
1. kan juridisch iets worden ondernomen tegen mensen die schulden maken en dan plots onvindbaar worden voor de vele schuldeisers?
2. na hoeveel tijd vervalt het recht op uitvoering van het vonnis van de vrederechter
3. kan ik eisen dat een bepaald voertuig dat is ingeschreven op zijn naam wordt geseind
4. betrokkene is lid van een feitelijke vereniging en organiseert auto-tuning WE's. Kan ik hier een deurwaarder op af sturen om beslag te laten leggen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 01 nov 2014 00:19

Als u het adres hebt waar hij werkelijk verblijft die persoon niet verontrusten maar een GDW vragen ineens het nodige te doen.
- GDW vraagt aan kwartierinspecteur ( politie) in die gemeente naar de werkelijke verblijfplaats politie moet deze info geven ook al is de man daar niet ingeschreven.
- GDW kan dan optreden en als KwI meegaat dan kan hij daar op dat ogenblik ambtelijk ingeschreven worden.

Een van de problemen is dat politie AACB's blijkbaar niet meer signaleren in het ANG ... alhoewel daar bij mijn weten geen richtlijnen van hogerhand over zijn dit niet meer te doen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”