parkeerboete

deheugden
Topic Starter
Berichten: 75

parkeerboete

#1 , 06 aug 2014 22:45

Weet iemand of een externe firma die in een gemeente de parkeerboetes int(en dus ook controleert) een plicht heeft om het bewijsmateriaal te overleggen(dus de foto's).?

Alvast bedankt voor eenr eactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 06 aug 2014 23:35

U bedoeld een parkeer retributie. Is geen strafrechtelijk misdrijf meer.
Een voorbeeld. De procedure en bedragen kunnen verschillen van gemeente tot gemeente gezien gemeentelijke bevoegdheid.
http://www.parkereninantwerpen.be/files ... 001769.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mijn weten dient u te betalen - bij niet betalen kan u 'klacht' indienen met uw argumenten. Deze zullen dan bekeken worden.
Indien geen akkoord krijgt u de vraag om retributie+aanmaning te betalen.
U hoeft nog altijd niet te betalen .. zaak zal dan voor de burgerlijke rechtbank worden voorgelegd met alle bewijzen die beide partijen denken te hebben.

Wat is uw argument?
Mogelijk zijn hier wel enkele 'leden' die advies kunnen geven

deheugden
Topic Starter
Berichten: 75

#3 , 07 aug 2014 08:03

Goedemorgen, mijn argument is dat wij een invalide kaart hebben welke ook achter de ruit lag. Voor zover ik weet, is een blauwe kaart niet verplicht bij een invalide kaart in de zones waar je de eerste behoort te legen. Probleem alleen is dat ik die regel niet duidelijk kan vinden. Voor de zekerheid leg ik daarom altijd de blauwe kaart ernaast, maar soms vergis je je wel eens met de tijd, ik heb we afgelopen jaar 2 x verkeken. 1x met de wisswling van zomer naar wintertijd en nu recent dat ik de cijfers fout geinterpreteerd heb.

Het vervelende is gewoon dat de belastingen,ook de gemeente en provincie,al zo hoog zijn dat,indien je dan in je eigen gemeente een extra retributie moet betalen, dit helemaal zuur is.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 aug 2014 08:07

Een invaliedenkaart geeft u nog niet het recht OVERAL gratis te parkeren. Het zal de parkeerschijf zijn die van tel is op niet voorbehouden plaatsen.

deheugden
Topic Starter
Berichten: 75

#5 , 07 aug 2014 13:06

Een invalidenkaart geeft u nog niet het recht OVERAL gratis te parkeren. Het zal de parkeerschijf zijn die van tel is op niet voorbehouden plaatsen.
Dat weet ik dus niet, dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Maar, mij vraag, hebben zij een verplichting om bewijsmateriaal aan te leveren? Iedereen kan tenslotte zo maar een briefje onder je ruitenwisser steken. En wat als je briefje weg is...daarom, hebben zij een plicht om bewijsmateriaal aan te leveren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 07 aug 2014 15:35

Meestal, of bijna altijd, maken ze meerdere foto's van de wagen, de standplaats, en het ticket achter de voorruit.
Denk niet dat ze verplicht zijn die foto's aan u over te maken op uw vraag, maar ze zullen ze wel voorleggen bij de rechter.

deheugden
Topic Starter
Berichten: 75

#7 , 09 aug 2014 12:21

ok, maar stel, het briefje achter de ruitenwisser verdwijnt. Je hebt hierdoor geen weet van het feit dat je de parkeerkaart fout gelegd hebt. Weken later krijg je een herinnering, dan zal er toch een bepaalde mate van bewijslast moeten zijn? men kan je toch niet zo maar een naheffing sturen zonder aant e tonen dat je inderdaad een fout gmaakt hebt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 aug 2014 12:33


men kan je toch niet zo maar een naheffing sturen zonder aant e tonen dat je inderdaad een fout gmaakt hebt?
Men zal dit zeker tonen op de rechtbank wanneer het zover komt !

Men moet dit niet aan je voor legen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 aug 2014 12:46

Heb je al naar de foto's gevraagd?

Wat was het antwoord?

Terug naar “Administratief recht”