E-winkel geeft geen geld terug nadat ik artikel terugstuurde

Piefpoefpaf
Topic Starter
Berichten: 3

E-winkel geeft geen geld terug nadat ik artikel terugstuurde

#1 , 21 jan 2012 00:09

Goedendag allemaal!

Ik ben bedrogen (tot nu toe) door tektvshop.com. Ik bestelde 3 november een artikel nadat ik het op tv had gezien (ik ben nu vergeten welke zender - maakt niet uit).
Op tv stond het internetadres http://www.tektvshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dus ging ik een kijkje nemen. Op hun site staat duidelijk dat je ongeacht de reden mag ruilen binnen de 14 dagen - en aangezien dit ook op tv vermeld stond (niet tevreden geld terug) twijfelde ik niet om er iets te bestellen (voor zo'n 60 euro).
Ik ontving het artikel in prima staat (het pakje stond voor het grijpen aan mijn voordeur, maar vooruit).
Ik was echter niet tevreden over het artikel en zond het dezelfde dag - aangetekend en in perfecte staat - terug.

Nu komt het probleem: er is geen communicatie meer! Weg geld, weg artikel.
Ik heb al 10 mails gestuurd, in het begin kreeg ik nog antwoord- het zou 6 weken kunnen duren vooraleer ik mijn geld terugkrijg.
Ik heb gebeld: nooit aansluiting - enkel nog meer euro's weg door te wachten aan de telefoon.
Ik krijg nu geen gehoor meer.

Ik betaalde met Paypal - voor de zekerheid - en diende daar een klacht in. Zij konden me alleen zeggen dat ze enkel iets kunnen doen als ik een pakket niet ontvang en lieten me voor de rest stikken.
Ik dacht nochthans vroeger dat Paypal altijd handelde in het voordeel van de koper, maar dat is dus ook misleidende reclame.

Kan ik nog iets ondernemen?
Het probleem is daarbij ook nog dat de hoofdzetel van tektvshop in Luxemburg gevestigd is. De emails die ik stuurde waren naar hun Belgische afdeling.

In ieder geval vind ik dat ik het recht heb om te zeggen: koop nooit iets bij tektvshop - ze komen hun beloften niet na.
Als ze alsnog besluiten terug te betalen - maar dat betwijfel ik - zal ik het jullie zeker vertellen.

Met vriendelijke groeten!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lousia
Berichten: 114

#2 , 21 jan 2012 12:10

Binnen de 4 weken kan je uw paypal betaling annuleren.

Sirius_Legal
Berichten: 120
Contacteer: Website

#3 , 21 jan 2012 19:39

Beste,

Je hebt het wettelijk voorziene recht om op afstand gekochte goederen binnen 14 dagen terug te sturen met terugbetaling van de totale prijs (inclusief alle kosten voor bvb levering). De terugbetaling moet binnen 30 dagen na uw mededeling dat u afziet van de aankoop gebeuren.

Als de leverancier in kwestie niet tijdig terugbetaalt is dat een inbreuk op de Wet Marktpraktijken, waarvoor u enerzijds klacht kan neerleggen bij de FOD Economie en anderzijds (als u dat zou willen) via de rechtbank uw geld kan terugvragen.

Een boze aangetekende brief waarin u verwijst naar de Wet Marktpraktijken en waarin u dreigt met een klacht bij de FOD Economie en met een tussenkomst van bvb Test Aankoop volstaat meestal om toch reactie te bekomen. Zeker als die van bij uw advocaat zou komen. Een goede advocaat zal u hiervoor zeker geen fortuin aanrekenen.

Mvg,

Sirius Legal.
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Reclame

Piefpoefpaf
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 22 jan 2012 20:49

Hartelijk bedankt voor uw antwoord.
Wat Paypal betreft: heb ik geprobeerd, maar vanaf het moment dat je je pakje ontvangen hebt doen ze niets meer (dat hebben ze me zelf gemaild, ik had een betwisting ingediend die ze om dezelfde reden hebben afgekeurd.

Ik probeer het nog eens bij de FOD economie, want boze emails heb ik al gestuurd, zelfs het woord Test Aankoop schrikt hun niet af.
Een advocaat betaal ik 50 euro voor een 'briefje', en aangezien het dan aangetekend naar Luxemburg (buitenland) moet gaan nog iets meer.
Als het een artikel betreft van meerdere duizenden euro's zou ik dit wel overwegen.

Vriendelijk bedankt voor het antwoord...

Terug naar “E-commerce”