Bedrijfspand omzetten in woning. WIE KAN MIJ HELPEN ?

Remco13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedrijfspand omzetten in woning. WIE KAN MIJ HELPEN ?

#1 , 15 mei 2016 19:52

Hallo ik heb een vraag en kom er zelf niet uit.

Ik wil graag een bedrijfspand kopen met 3 etages, waar op de begane grond wonen niet is toegestaan maar op de eerste en tweede verdieping wel. Ook staat dit in het bestemmingsplan dat wonen is toegestaan op de verdiepingen. Ik zou daar graag boven willen wonen, op de eerste en tweede etage. En op de begaande grond wil ik me eigen winkel beginnen. Maar omdat het een bedrijfsruimte is wil de bank het niet financieren. Want als je een bedrijfsruimte koopt, wil de bank dat je 40% eigen geld inbrengt en dat heb ik niet. Nou heb ik een architect in handen genomen om tekeningen te maken, om de bedrijfsruimte om te zetten naar een woning. En een omgevingsvergunning aan te vragen bij de gemeente om het kadaster te veranderen naar wonen met bedrijvigheid. Ik heb dit aangevraagd zonder dat ik eigenaar ben omdat ik had gelezen had dat mogelijk was, omdat de eigenaar dat niet wilde doen. Nou is mijn vraag: als die vergunning word goed gekeurt. Moet de eigenaar dit dan omzetten in het kadaster, of staat dat gelijk al geregistreert als woning met bedrijvigheid. Want dan kan ik het wel voor 102% fianancieren bij de bank als woning. Wie kan mijn vraag hierop beantwoorden gr. Remco

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 mei 2016 20:32

Beste Remco, uit de wijze waarop je je vraag stelt meen ik te mogen opmaken dat deze aankoop zich in Nederland voltrekt?

In dat geval ben je beter af met onze collega's op http://www.rechtenforum.nl. De wetgeving aangaande wijziging van bestemming en de financiering van aankoop verschilt in Nederland hemelsbreed van de Belgische..

Remco13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2016 20:41

Okee dankje wel voor je reactie ga er even op kijken..

Reclame

Terug naar “Kopen”