tweede zitdag bij openbare verkoop

Gast
Topic Starter

tweede zitdag bij openbare verkoop

#1 , 24 feb 2006 22:43

Ik heb een vraag omtrent de situatie bij een openbare verkoop waarbij de verkoper beslist een extra zitdag in te lassen. Op zich zorgt dit er voor dat de kosten (weet niet hoe ze precies genoemd worden, ik noem ze simpelweg de notariskosten) met 1% stijgen.

Tot zo ver ben ik mee met de regels. Maar nu vroeg ik mij af of deze verhoging ook geldt voor de persoon en het bod dat op de eerste zitdag als laatste werd uitgebracht. Indien dit zo is heeft men toch geen enkele zekerheid waartoe men zich verbindt bij het uitbrengen van het bod? Indien het bod op de eerste zitdag wordt aanvaard zijn de kosten namelijk een heel pak lager dan indien er een tweede zitdag wordt ingelast en er geen hoger bod komt. Dan ben je nog steeds gebonden aan je bod van de eerste zitdag, maar mag je toch de 1% extra kosten betalen omwille van de tweede zitdag.

Heeft hier iemand een beter inzicht in deze materie, en waar zou ik (online) meer informatie kunnen vinden hieromtrent?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 27 feb 2006 10:43

Als er nieuwe zitdag komt begint men van "nul". Dus de laatste bieder van de vorige zitdag is niet langer gebonden. U moet eventueel uw bod hernieuwen.

Reden: uw bod werd u niet definitief toegewezen, maw, niet aanvaard. (bindend: bod + aanvaarding).

Reclame

Terug naar “Kopen”