Tijd in ons nadeel?

Lieke87
Topic Starter
Berichten: 21

Tijd in ons nadeel?

#1 , 27 sep 2011 11:49

Wij hebben ons huisje gekocht (of toch de compromis getekend), de lening is goedgekeurd, het voorschot wordt betaald.... alles lijkt goed te lopen.

Nu moeten we wel ons beginnen "spoeden", 29 oktober staat immers de verhuis al gepland. Wij hebben ons appartement opgezegd tegen 1 november...

Nu komt de notaris af dat er een bepaalde "periode" tussen alles moet zitten. Ik weet dat ze nog onderzoeken moeten doen, maar tussen hier en eind oktober, is er toch tijd genoeg om de akte te verlijden?

En neemt nu van niet, wij waren overeengekomen met de verkopers om te verhuizen op 29/10. Kan er zich problemen voordoen als wij verhuizen de 29ste en de akte bv. begin november wordt verleden ?

De verkopers zijn eveneens gehaast want zij hebben een tweede woning aangekocht en zitten dus momenteel met twee leningen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee
Berichten: 565

#2 , 27 sep 2011 12:18

Reken toch altijd maar op een termijn van 3-4 maanden vanaf de compromis, is gebruikelijk in notariskringen om alles op te zoeken.

duma
Berichten: 2871

#3 , 27 sep 2011 12:25

3 maanden is idd de termijn waar je op moet rekenen. In sommige gevallen kan dat sneller gaan, maar meestal niet.

Voor de kopers zal het financieel trouwens geen verschil maken of u nu er al in trekt of niet, want pas bij het verlijden van de akte krijgen zij hun geld en kunnen zij dus hun eerste lening 'vereffenen'.

Reclame

Lieke87
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 27 sep 2011 14:40

We gaan wel overeenkomen met de eigenaars... We zijn wel ons fiscaal voordeel kwijt maar ja, dan is het zo hé :(

Veebee
Berichten: 565

#5 , 27 sep 2011 14:59

welk fiscaal voordeel?

westhoek
Berichten: 395

#6 , 27 sep 2011 18:54

Reken toch altijd maar op een termijn van 3-4 maanden vanaf de compromis, is gebruikelijk in notariskringen om alles op te zoeken.
Ik vraag me echt af wat ze nog moeten doen hoor. Ik zit hier ook al maanden te wachten tot verdere afhandeling, behalve een brief van hen met wat IK in orde moet brengen (en dan weeral een copie van mijn IK, copiëen van dit en dat), vraag ik me af wat ze nog moeten doen, behalve de zaken met de bank. Al de rest hebben wij (ik en immo-kantoor) al gedaan.
In tijden van internet, hebben die gasten maanden nodig. Een immo-kantoor zou dit ook perfect kunnen, is ooit een vraag geweest, en 't kot was te klein om erg snel te reageren dat ze o zo belangrijk zijn.

Daar is den tijd toch blijven stille staan hoor. 'efficiëntie' my a**

Veebee
Berichten: 565

#7 , 28 sep 2011 08:58

Reken toch altijd maar op een termijn van 3-4 maanden vanaf de compromis, is gebruikelijk in notariskringen om alles op te zoeken.
Ik vraag me echt af wat ze nog moeten doen hoor. Ik zit hier ook al maanden te wachten tot verdere afhandeling, behalve een brief van hen met wat IK in orde moet brengen (en dan weeral een copie van mijn IK, copiëen van dit en dat), vraag ik me af wat ze nog moeten doen, behalve de zaken met de bank. Al de rest hebben wij (ik en immo-kantoor) al gedaan.
In tijden van internet, hebben die gasten maanden nodig. Een immo-kantoor zou dit ook perfect kunnen, is ooit een vraag geweest, en 't kot was te klein om erg snel te reageren dat ze o zo belangrijk zijn.

Daar is den tijd toch blijven stille staan hoor. 'efficiëntie' my a**
Ik spreek uit eigen ervaring en algemeen geweten info, wat ze intussentijd uitsteken, daar kan ik weinig aan veranderen.
Punt is en dat is al tot den treure toe herhaald: hou die termijn van 3-4 maand maar in gedachten, als TS dan ineens afkomt met een termijn in gedachten van enkele weken en alle problemen daaruitvolgend want huur is opgezegd en wat nu en dit en dat, tja bezint eer ge begint.
Hoor eerst toch rond vooraleer ge beslist, die notaris zegt bij compromis toch ook hoelang het zal duren en anders vraag je het toch gewoon.
Zelfs als compromis niet bij de notaris getekend wordt, dan nog kan je het daar gaan vragen en anders het internet staat vol met antwoorden op dit soort vragen.

Nu gaat het hoogstwaarschijnlijk problemen opleveren voor TS want huur is opgezegd en theoretisch gezien gaan ze dus een periode hebben waar ze niet in hun toekomstige huis zullen intrekken en ze uit hun oude huurpand weg moeten zijn. En dan is de notaris weer de slechte want hij werkt te traag :roll:

Lieke87
Topic Starter
Berichten: 21

#8 , 03 okt 2011 15:27

welk fiscaal voordeel?

Onze fiscale inbreng van het huis :)


En de notaris had eerst zélf gezegd dat alles in oktober MOEST getekend worden.... Nu wordt alles in november getekend maar mogen we het toch eind oktober betrekken...

Terug naar “Kopen”