mag een makelaar liegen en verzwijgen

minimaxi
Topic Starter
Berichten: 2

mag een makelaar liegen en verzwijgen

#1 , 11 okt 2010 17:35

Wij hebben net een huis gekocht waarvan de makelaar zei dat er vroeger een waterlek was maar dat die is opgelost dat was dus niet waar .
Ook zei hij dat het dak vrij recent was nu blijkt dat het er al zeker 20 jaar opligt ook het zicht achter onze tuin zou niet veranderen maar dat klopt nu ook niet. Maar het ergste van al is dat 3-4 maand geleden onze straat een brief heeft gekregen dat we 4 meter van onze tuin moeten afgeven en die brief moest getekend terug gestuurd worden .
Toen is dat nog getekend door de vorige eigenaars en niemand die ons daar iets van gezegd heeft , ik had via via iets gehoord dat er daar sociale woningen zou komen maar de makelaar zei dat dat heel raar zou zijn omdat het daar overstromingsgebied is en hij had het zelfs nog eens gaan navragen.
Kan ik iets doen tegen die makelaar en moeten wij nu ook niks tekenen om akkoord te gaan want wij zijn nu toch de nieuwe eigenaars?
Morgen gaan we naar de gemeente om te zien hoe lang onze tuin exact is en dan zien we in de verkoopsakte of het klopt als alles al veranderd is ( met de 4meter al afgetrokken ) kunnen wij dan iets doen .
Ik voel mij super bedrogen.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
minimaxi
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 14 okt 2010 20:01

Niemand die kan helpen?

d8v1nc1
Berichten: 36

#3 , 19 okt 2010 23:16

Uiteraard mag een makelaar niet liegen. Dat mag niemand trouwens.

U bent als koper wel vrij, en u wordt ook geacht dit te doen, u voldoende te informeren bij alle overheidsinstanties.

Dus, mijn insziens zal het uw woord tegen het zijne zijn, hoe jammer dat ook is.

Reclame

chrisd
Berichten: 179

#4 , 20 okt 2010 07:57

...en u wordt ook geacht dit te doen, u voldoende te informeren bij alle overheidsinstanties.
Is dit ook ergens geregeld??

Terug naar “Kopen”