Woning gekocht inplanting vermoedelijk niet comform vergun

Eddy
Topic Starter
Berichten: 34

Woning gekocht inplanting vermoedelijk niet comform vergun

#1 , 02 apr 2010 12:22

Ik zit met een vraag: ik heb 2 maanden geleden een woning gekocht( akte verleden bij notaris) en nu kom ik tot de vaststelling ( omdat ik ging vragen bij de gemeente om een afsluiting te plaatsen ) dat de inplanting van de woning vermoedelijk niet conform de vergunning is en dat de aangebouwde veranda niet vergund is ( een overtreding ) Wat kan ik doen? Ik heb gekocht via een makelaar en de notaris heeft hier eveneens in de akte geen melding van gemaakt. Kan ik schadevergoeding vragen? Wat als dit niet kan geregulariseerd worden? Wie en bij welke rechtbank kan ik aanklagen? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
peter kvm
Berichten: 107

#2 , 02 apr 2010 12:28

Lees uw notariele akte nog eens goed na. Is het gebrek aan informatie daarin niet rechtgezet door de notaris? En staat daar nergens in dat u verzaakt aan de mogelijkheid tot nietigheid of andere vordering?

Zo niet kunt u een vordering instellen op grond van de informatieplicht VCRO. Belangrijk is ook de gemeente waar het goed gelegen is.

http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/ha ... citeit.htm

Reclame

Terug naar “Kopen”