niet tevreden over aankoop huis

carmen
Topic Starter
Berichten: 2

niet tevreden over aankoop huis

#1 , 30 nov 2005 13:56

Geachte,
Wij kochten drie weken geleden een nieuw huis, alle papieren werden getekend met de makelaar en alles is geregeld mat de notaris, kunnen wij hier nog onderuit of is dit onomkeerbaar?

Een twijfelende koper

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 nov 2005 18:38

De koop-overeenkomst komt principieel tot stand zodra er een akkoord is over de prijs en de zaak. (theoretisch kan dat dus zelfs mondeling).

Ik weet niet wat het akkoord met jullie makelaar exact bevat, maar ik vrees dat het - zonder het risico om tot schadevergoeding te worden veroordeeld - moeilijk zal zijn hier onderuit te komen.

U kan proberen met de makelaar tot een akkoord te komen om af te zien van de koop.

Waarop is uw aarzeling gebaseerd ? Gebreken aan het huis ? Verkeerde inschatting ?

carmen
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 dec 2005 16:03

Eigenlijk twijfelden we over de aankoop maar na een goed overleg met mijn man en kinderen is het echt wel een droomhuis,
het lange afbetalen nemen we er maar bij (zoals iedereen h?)

Hartelijk bedankt voor de reactie!!

Reclame

Wesley
Berichten: 294

#4 , 01 dec 2005 18:25

Voor alle duidelijkheid.

Een compromis is bindend!

vier maanden na ondertekening compromis moeten de registratierechten worden betaald.

De enige offici?le weg om een compromis te verbreken is via de rechtbank, en dit kan niet omdat ge 'van gedacht verandert'. En dus niet via onderling akkoord met de verkoper (laat staan de makelaar...sorry Bart)

Principieel MOETEN de registratierechten worden betaald, indien de compromis wordt ontbonden door de rechtbank, worden de reeds betaalde registratierechten u terug betaald.

In de praktijk wordt de compromis vaak zo ontbonden tussen partijen, maar als de registratie erop valt hang je deraan en moet je de registratie betalen, en dan maar hopen dat de rechtbank de compromis ontbind...

Maar gelukkig betreft het hier alsnog uw droomhuis...

Terug naar “Kopen”